naar de Mont Ventoux

7 juni 2018 - Vaison-la-Romaine, Frankrijk

Het was een knoeperhard bed op wieltjes in onze studio en ik werd dan ook geradbraakt wakker. Het is dan ook lekker om onder de douche te staan met een hete straal op de rug. Het zonnetje schijnt al! Als we allebei gedoucht hebben loop ik de tuin in om wat foto’s te schieten. Het is hier zo prachtig idyllisch aangelegd. Zoveel mooie hoekjes met potten en planten en zitjes. Geweldig!

Als ik nog even in de schuifdeur sta te kijken komt Silvie eraan en vraagt of we goed hebben geslapen maar hoe  zeg ik in het Frans dat het bed klerehard was! Ik wees op de stenen muur, zo hard zei ik haha.  Of we ons petit dejeuner buiten wilden hebben. Goed zei ik, maar zag toen dat ze in haar keuken al een ontbijttafel klaar had staan. We zeiden dat dat prima was en zo zaten we aan haar keukentafel te genieten van enorme croissants en pain du chocolat en stokbrood met zelfgemaakte confiture.  De keuken is ook typisch frans en je kan er uren rondkijken naar alle frutsels en dingetjes.

Rond half elf ofzo zijn we in de auto gestapt en naar Malaucene gereden. Daar wat gewandeld en toen naar de Mont Ventoux. De berg die Tony al elf keer op is gereden op de fiets. Zelfs met de auto is ie best steil. Boven was het best koud en we zagen zelfs mensen op een soort skietjes met wieltjes naar boven gaan pfffff.

Via de ‘mietjeskant’ (want minder steil) naar beneden gegaan naar Sault. Daar eerst aan de pitamientjes gewerkt door een lekkere salade met gerookte zalm te eten en vervolgens door het dorpje gekuierd. Wat een prachtig dorpje is dat toch! Serene rust en prachtige straatjes en uitzichten. Als je daar niet tot rust komt ☺️.

We zaten net weer in de auto en het begon te hozen. Was tot dan toe prachtig weer geweest maar wilden nu graag naar de Gorges de la Nesque, een prachtige weg langs hoge steile kloven. Dus we zaten heerlijk droog. Daar een paar prachtige uitzichten genoten en terug getuft naar onze tijdelijke woonplaats. Eerst even naar de Super U, heel belangrijk, wijn halen. En omdat we geen zin hadden weer er uit te gaan om een restaurant te zoeken meteen stokbrood en franse kaas meegenomen. Mmmmm

Tjonge was was dat lekker, stokbroodje brie, stokbroodje notenkaas, stokbroodje Gorgonzola met mascarpone en nog stokbroodje rillettes van zalm, wat heerlijk!

De wijn gaat er goed in en we zijn beide rozig ☺️

Nu heerlijk relaxen...

1. Wina: