Der letzte Tag!

28 juni 2023 - Starnberger See, Duitsland

Vandaag onze laatste dag hier en lekker rustig aan. Pas tegen het eind van de ochtend op pad. Op naar het Roseninsel. Dat is een heel klein eilandje in het meer waar we aan zitten.

Roseninsel in de Starnberger See is het enige eiland in het meer en de locatie van een koninklijke villa van koning Ludwig II van Beieren , die in opdracht van zijn vader was gebouwd.

Auto geparkeerd en een minuut of vijf lopen naar het bootje dat ons naar het eilandje brengt. Er kunnen ongeveer 30 mensen op het bootje en je bent in een paar minuutjes aan de overkant.

Aan de overkant eerst een bankje opgezocht waar we de broodjes opgegeten hebben die we vooraf bij ons bakkertje hadden gekocht. Er kwam meteen een gans op ons af die wel even mee wilde eten maar dat hebben we maar niet gedaan om te voorkomen dat de hele familie meteen aan kwam schuiven 😅.

Daarna het eilandje rondgelopen, dat stelt niet veel voor, met een kwartier ben je in de rondte. Maar het was zeer de moeite waard. De villa is prachtig en natuurlijk staan er heel veel verschillende rozensoorten op het eiland. En de nodige bijen die daar op af kwamen.

Met het bootje weer terug en naar ons onderkomen waar we een korte siësta hebben gehouden en vervolgens de tassen ingepakt en de auto ingepakt.

Er was nog één plaats aan het meer die we nog niet gezien hadden, de naamgever van het meer: Starnberg. We besloten daar te gaan eten en hadden op Maps al gezien dat er een Duits restaurant was die schnitzels had 😅.

Hophop weer in de trein die in een kleine tien minuten in Starnberg was en nog eens tien minuten naar het restaurant. Een typisch Duits restaurant. En inderdaad: ze hadden schnitzels. We kregen er niet één, niet twee, maar drie per persoon! Geen enorme maar toch pffff. Maar op waren ze en heel lekker!

Op de terugweg nog een klein ijsje en in de trein naar Feldafing. In de tuin nog even een verhaaltje schrijven en dan: zzzzzzz

Morgen vroeg op, best stuk rijden, 830 km.

Dit was het voor deze vakantie, Auf Wiener Schnitzel! 👋👋