Dagje Feldafing

24 juni 2023 - Starnberger See, Duitsland

Na een dag rijden vonden we het wel lekker een dagje de buurt te verkennen. Ik was zoals vaak weer vroeg wakker en nestelde me al vroeg buiten met een beker Nescafe koffie en een boek. Na enige tijd was ook Alice ontwaakt. Een broodje gegeten en Alice is lekker in bad gaan liggen.

We zijn in een aantal opzichten wel een aantal veranderingen ondergaan. Van het ietwat lossere Italië naar het meer geregelde Duitsland. En van een huisje van 30 m2 naar een enorm huis waar je met een flink gezin in kan wonen. Maar ook hier is het goed toeven.

Tegen het eind van de ochtend besloten we eens op onderzoek uit te gaan. Een klein stukje wandelen verder vonden we de supermarkt en een bakker. De supermarkt boodschappen zou ik later wel doen, maar we hadden wel vast een paar lekkere broodjes bij de bakker gehaald en zouden deze meenemen naar het grote meer, de Starnberger See. Een flink meer met een omtrek van een kleine vijftig kilometer.

Na een paar pittige klimmen en afdalingen kwamen we bij het meer aan en vonden snel een bankje om de broodjes op te peuzelen. We hadden mooi uitzicht op een klein eilandje waar je met een boot heen kan, de Roseninsel.

Aangezien we heel veel gedaald hadden wisten we dat we ook weer flink terug moesten klimmen. We besloten dat ik terug zou lopen om de auto te halen en Alice op te pikken bij de golfclub.

Vervolgens koers gezet naar een ander meer, de Ammersee. Naar een plaatsje, Diesen am Ammersee. Ja de Duitsers noemen een meer een see en een zee een meer. Het lijken wel Groningers😅. Mooie rit, het is hier ook echt een mooie omgeving met glooiende heuvels.

Daar even een ijsje gehaald en lekker aan het meer gezeten.

Op de terugweg boodschappen gedaan bij de lokale super en heerlijk in de tuin in de schaduw gelezen en een drankje gedaan.

Alice’s wens voor het diner was ‘gebakken eieren’, dus die heb ik gemaakt en hebben we lekker opgesmikkeld.

‘s Avonds nog even lekker gelezen en gechilled en op naar een nieuwe dag!

1. Lilian van der Straten:
    24 juni 2023
    Alweer zo'n prachtige omgeving. Lekker hoor.