Vertrek naar Feldafing aan de Starnberger See

23 juni 2023 - Starnberger See, Duitsland

We waren weer vroeg wakker. Voordat we gingen douchen eerst koffie met broodje ei.

Daarna ging Tony de spullen naar de auto brengen.

Als bijna alles erin zit gaan we douchen. Het wasrekje buiten doe ik nog in de schuur, alle vuilniszakken dichtknopen en bij de trap neerzetten.

Zo, we zijn klaar voor vertrek, we lopen de stenen trap af naar de auto en daar ligt Maja al te wachten. Nog een laatste knuffel en een aai!

Piero komt ondertussen naar buiten dus we schudden de handen en tot volgend jaar!

Besproken hebben we al want we moeten hier nog veel gaan zien. We hebben wat plaatsen bewaard voor volgend jaar.

We rijden exact om 8 uur weg, het wordt weer een hete dag hier.  Al gauw rijden we weer over de weg mat de paraplubomen die lijken op grote broccoli’s.

Het gaat goed en bij Altopiasco gaan we de tolweg op. Na een poos willen we wel een kop koffie. We stoppen bij een auto grill, maar oh wat is het daar druk! Niet normaal zo stampende vol en besluiten we door te rijden.

Bij de volgende nog maar eens proberen, daar is het wat rustiger en nemen we koffie met wat lekkers ( muffin en ik soort van appelding).

Weer op de weg wordt het donkerder en donkerder, dreigende wolken, maar het blijft droog. We zien prachtige bergen opdoemen met besneeuwde toppen. Prachtig is dat.

Dan scheurt er ons een Lamborghini voorbij, appeltjesgroen, kan em nog net vastleggen.

Aan mijn rechterhand zie ik op een berg een soort van burcht en ben nieuwsgierig wat het is. Google verteld me dat het Castel Beseno is, het oudste fort dat de Adige vallei bewaakt. De Adige is een rivier waar we langs rijden.

Weer wat geleerd.

In oostenrijk zakt de temperatuur op een gegeven moment van 30 naar 17 graden.

Even later weer wat warmer en als we op onze bestemming zijn in Feldafing aan de Starnberger See is het precies 17.00 uur.

Claudia onze verhuurster staat al klaar en vertelt ons van alles over het huis. Een echt Beiers huis waar je met 6 personen in kan. We hadden geluk dat het vrij was en we hebben het hele huis voor ons tweeën.

De inrichting is wel heel oubollig. Grote zware eiken volledig met houtsnijwerk en tapijten aan de muren. Maar er is een prachtig balkon en een supermooie tuin. Vanaf morgen wordt het weer 26/27 graden en dat is warm genoeg.

We installeren ons en gaan op verkenning om iets te eten. Heuveltje op en heuveltje naar beneden. We belanden bij een Kroatisch restaurant ‘Makarska’. Het eten is heerlijk en we nemen Palaschinken na.

We lopen een andere route terug en zien de Starnberger See, daar gaan we morgen maar es een kijkje nemen. Sowieso in de buurt want het is een prachtige omgeving.

Nu nog even lezen en dan morgen gezond weer op.

Toedeledokiiiiii!