Laatste dag

2 juli 2022 - Olbia, Italië

Vanmorgen na het ontbijt de koffer alvast gepakt. Wat heeft een mens toch een rotzooi mee ☺️ maar het is zo gepiept.

We gaan dan buiten op het terras zitten voor het hotel. Wachten tot de dames van de Giro Donne langskomen. Tegen de tijd dat ze worden verwacht hebben we al een plekje aan de kant in de schaduw.

Om 10.45 starten de dames van de in Cala Goronne, opwarmen naar de start niet ver van het hotel.

Er komen al veel bussen, auto’s, motoren, begeleiders, politie op motoren voorbij. De weg is vrij en alle zijwegen en weggetjes zijn afgezet met lint.

En ja hoor ineens een hoop kabaal en motoren en daar komt de groep wielrenners. Zoef zoef en dan is het al weer voorbij. Tony heeft wat foto’s geschoten. Ik heb gefilmd. Later horen we dat Marianne Vos toen al voorop lag en ook heeft gewonnen. Het ging zo snel dat we het niet eens hadden gezien. Maar de foto en film bewijst het 😃

Als alles aan auto’s en motoren voorbij is en de kust vrij gaan we ook met de auto richting Olbia. Niet te snel want we kunnen ze toch niet voorbij.

We nemen de toeristische route en doen wat kleine plaatsjes aan voor een bakkie, een ijsje. Later nog in een plaatsje een broodje gegeten.

Rond 16 uur zijn we in Olbia en parkeren de auto bij de haven, lopen het centrum nog even in en drinken nog wat op een terrasje.

Zo’n laatste dag is toch een beetje raar.  En om de tijd te doden nog even onder een boom op het gras liggen dutje doen.

Straks de auto inleveren en naar het vliegveld.