Laatste dag

2 juli 2022 - Olbia, Italië

Vanmorgen na het ontbijt de koffer alvast gepakt. Wat heeft een mens toch een rotzooi mee ☺️ maar het is zo gepiept.

We gaan dan buiten op het terras zitten voor het hotel. Wachten tot de dames van de Giro Donne langskomen. Tegen de tijd dat ze worden verwacht hebben we al een plekje aan de kant in de schaduw.

Om 10.45 starten de dames van de in Cala Goronne, opwarmen naar de start niet ver van het hotel.

Er komen al veel bussen, auto’s, motoren, begeleiders, politie op motoren voorbij. De weg is vrij en alle zijwegen en weggetjes zijn afgezet met lint.

En ja hoor ineens een hoop kabaal en motoren en daar komt de groep wielrenners. Zoef zoef en dan is het al weer voorbij. Tony heeft wat foto’s geschoten. Ik heb gefilmd. Later horen we dat Marianne Vos toen al voorop lag en ook heeft gewonnen. Het ging zo snel dat we het niet eens hadden gezien. Maar de foto en film bewijst het 😃

Als alles aan auto’s en motoren voorbij is en de kust vrij gaan we ook met de auto richting Olbia. Niet te snel want we kunnen ze toch niet voorbij.

We nemen de toeristische route en doen wat kleine plaatsjes aan voor een bakkie, een ijsje. Later nog in een plaatsje een broodje gegeten.

Rond 16 uur zijn we in Olbia en parkeren de auto bij de haven, lopen het centrum nog even in en drinken nog wat op een terrasje.

Zo’n laatste dag is toch een beetje raar.  En om de tijd te doden nog even onder een boom op het gras liggen dutje doen.

Straks de auto inleveren en naar het vliegveld.

Tot de volgende reis!

1. Diny bp:
    2 juli 2022
    Nou, het was een leuke trip. Bedankt weer voor het meereizen en de prachtige foto’s. Op naar de volgende…😁
  2. Alice:
    Dankjewel trouwe volgster!
    Tot de volgende keer! 😘
  3. Wina:
    2 juli 2022
    Wat hebben jullie het weer leuk gehad. Met de tv op de Giro Donne en dan de beelden zien waar jullie geweest zijn.
    Leuk dat jullie de dames nog hebben zien rijden 💪🏾🚴🏽‍♀️🦊
  4. Alice:
    3 juli 2022
    Supergaaf he! Tot de volgende keer!
    Groetjes
  5. Lilian van der Straten:
    2 juli 2022
    Prachtige vakantie mogen mee beleven. Fijne terugreis.
  6. Alice:
    3 juli 2022
    Dankjewel, tot de volgende keer!
  7. Ans Huisman:
    3 juli 2022
    Heerlijk dat we weer mochten meegenieten.
    Welkom terug in Nederland
  8. Alice:
    Dankjewel! Waren om 3 uur vannacht weer thuis 😃
  9. Joke:
    3 juli 2022
    Welkom terug en wat fijn dat we weer mee mochten genieten.
    Voelt bijna als mee mogen op de achterbank.
  10. Alice:
    3 juli 2022
    Gezellig dat je erbij was😄
    Op Olbia was het drama op het vliegveld. Een uur later vertrokken. En op schiphol ging het als een speer gelukkig. Ofschoon alles vol stond met achtergebleven koffers, hadden we die van ons heel snel. Waren om 3 uur thuis.
    Volgende keer ga je weer mee? 😂
  11. Toos:
    Welkom thuis
  12. Alice:
    Dankjewel Toos!
  13. Wilma:
    3 juli 2022
    Heerlijke vakantie weer. Welkom terug lieverds😘
    Liefs, Wilma
  14. Alice:
    Dankje liefie! Tot gauw😘
  15. Ingrid:
    3 juli 2022
    Super hoe jullie dat altijd doen samen..
    Leuke verhalen,prachtige foto's...
    En je krijgt gratis al heel veel informatie over jullie vakantie bestemming...
    TOP😘
  16. Alice:
    Dankjewel Ingrid,
    Op naar de volgende keer! Jullie ook nog fijne vakantie!😘
  17. Ans Huisman:
    3 juli 2022
    En dan weer terug naar alle gewone dagelijkse dingen. Echt niet leuk.
    Succes deze week😗