Dag 7 alweer…

28 juni 2022 - Carbonia, Italië

Vandaag richting de volgende stop: Carbonia

Onderweg via de toeristische route via Cabras. Hier kijken we nog even naar de stormende zee en geweldige rotspartijen. Verder is er niet veel te doen of te zien. Het is zwaar bewolkt en een paar drupjes gezien maar even later breekt de lucht weer open en is het weer heeeeel warm.

Dan verder naar Oristano. In Oristano vinden we snel een parkeerplaats. We lopen richting het centrum en komen langs een Terranova winkel, hier kopen we nog twee t shirts en Tony twee korte broeken.  Dit is zo’n goedkope winkel. Eerder zag ik wel een hele leuke blouse maar dat kost dan ook direct 250,-. Dat doet Liesje niet! In het centrum zijn tig terrasjes dus eerst een bakkie doen. In een gezellige straat zie je allemaal gekleurde lampenkappen op zn kop, we lopen er zo door en schieten wat leuke plaatjes van een toren, kerk enzo.

We hebben een paar dagen geleden wat kaartjes gekocht maar er moeten nog postzegels op. Nog een hele tour om een postkantoor te vinden, maar het is gelukt. Direct de kaartjes geschreven, nadat we uit de koffer een pen hebben gevist. Zo, die zijn we weer kwijt.

Er is vlakbij nog een schiereiland Tharros. We besluiten daar ook eens te gaan kijken. Tommetje wijst ons de weg, maar opeens mogen we niet verder, behalve nog 2,5 km lopen naar het strand. Het is voor mij niet te doen. Voeten en enkels zo gezwollen dat ik zelfs in deze hitte maar de steunkousen aan heb getrokken. Tja ik word echt oud🤪

We kijken hoever het nog rijden is naar ons volgend hotel in Carbonia. In de beschrijving van Tui stond in of nabij Cagliari. Maar daar zit nog 75 km tussen. Dus naar Carbonia.

We hadden het hotel al gegoogled. Joehoee dat is niet mis! Als we aan komen rijden zien we een superdeluxe LU hotel, met zwembad. Ook de receptie is enorm! Wat een luxe hier!

Met wellness center en prachtige grote kamer en superdeluxe douche met allerlei stortdouche en zijstralen.

We reserveren ook voor het diner vanavond hier en dan gauw de zwemkleding aan.

Oh wat een luxe: de ober komt er even later aan en brengt ons een biertje en een schaal met hapjes. Olijven, kaas, worst, soort van toastje, en de platte soort van knabbels.

Hier houden we het wel vol en Tui is vergeven dat dit niet in Cagliari is 😅.

Diner in het hotel gereserveerd om 20.00 uur dus om 19.00 uur het zwembad uit. Dat was heerlijk zeg. Lekker douchen, netjes aangekleed en op naar het diner.

Op zijn Italiaans in fel TL-licht op een rij met andere hotelgasten. Gelukkig wel buiten met mooi uitzicht op het zwembad.

Voorgerecht mosselen met kaas, dan lasagne met asperges en Tony heeft picanha (staartstuk van rund) en we hadden Tiramisu als dessert. Flesje wijn erbij, heerlijk.

Morgen nieuwe dag… trusten..

1. Diny bp:
    28 juni 2022
    Ziet er weer goed uit.
  2. Ans Huisman:
    28 juni 2022
    Wauw klinkt allemaal fantastisch. Vooral en alleen maar genieten van alles. En een beetje extra verwennerij zo'n hotel🏖🏊‍♂️
  3. Robin Fakkeldij:
    29 juni 2022