Dagje Cagliari en zwembad

29 juni 2022 - Cagliari, Italië

Weer heerlijk geslapen in ons hotel. Een heel ander hotel dan de afgelopen dagen, die waren allemaal wat oud en klein, maar deze is heel groot en modern. Ook de ontbijtzaal was een stuk groter. Apart hier was dat het deel met de broodjes, kaas, vleeswaren etc was afgezet met een lint, hierbinnen stond een dame waartegen je kon zeggen wat je hebben wilde. Of het nog een corona maatregel was, of om te voorkomen dat iedereen maar raak graait is niet helemaal duidelijk.

Vandaag hadden we besloten naar Cagliari te gaan. Dit is de hoofdstad van Sardinië met zo’n 155.000 inwoners, vergelijkbaar met Amersfoort. Alleen is Cagliari een stuk drukker, althans zo ziet het verkeer er uit. Over het verkeer gesproken: er viel mij iets op op Sardinië. Ik wist eerst niet precies wat het was, maar ineens wist ik het: alle auto’s hier hebben wel zo’n stukje in hun achter- en voorlichten waar wij in Nederland de richtingaanwijzer hebben, maar op Sardinië zitten daar geen lampjes in! Dat maakt de auto een stuk goedkoper moet je maar denken! Alleen wel onhandig dat je niet kunt zien of de auto voor je afslaat of een rotonde verlaat. Maar acht, alles went.

Maar goed, Cagliari. Na zo’n 55 minuten rijden over een voor de verandering rechte weg zonder al te veel slingers kwamen we er aan. We vonden al snel een parkeerterrein om onze vakantie toettoet uit te laten rusten en wandelden omhoog het centrum in. Na een winkelstraat doorgelopen te zijn kwamen we aan bij het Bastion van de Heilige Remigius. Een bastion met kalkstenen boog en pilaren waar je met een aantal trappen naar boven kon en een prachtig uitzicht had.

Weer beneden dachten we, wat zullen we nu eens doen. Toen zagen we een aantal tuktuk’s staan en dachten ach laten we eens makkelijk doen, we laten ons rondrijden. We vonden er een die ons wel mee wilde nemen door de stad. Dat was wel heel relaxed! Lekker onder een dakkie, beetje wind, en een aardige chauffeur/gids. Na een uurtje rondgereden te zijn door heel smalle straatjes en weer wat wijzer geworden, weer op het plein uitgestapt. Daar besloten we een lunch te nemen, waarbij ik een lekker lokaal biertje had.

Toen vonden we het wel mooi in die warme stad en in de verte hoorden we het zwembad roepen! Op de terugweg nog langs een meer waar heel veel flamingo’s waren, alleen lastig op de foto te nemen omdat er nergens geparkeerd kon worden. Toch een plekkie gevonden en dankzij mijn Olympus met telelens nog wel een op de foto kunnen nemen.

Na weer een ritje door het landschap bij het hotel aangekomen en snel naar het zwembad waar we de rest van de middag zijn blijven hangen en poedelen.

Voor het avondmaal besloten we iets minder culinair te zijn deze keer, we hadden in Carbiona een heuse McDonalds gespot! Dus daar een lekkere burger met frieten genomen!

Zo is deze dag ook weer om, en gaan we weer eens lekker slapen als voorbereiding op een lange rit morgen naar de oostkust, onze laatste overnachtingplaats alweer (twee nachten dat dan weer wel).

A domani!

1. Ingrid:
    29 juni 2022
    Prachtig en ook zo leuk hoe lokaal jullie mee eten met de bevolking…
    Mooie foto’s, een echt inkijkje..leuk…
  2. Joke:
    30 juni 2022
    Heerlijke dag weer.
    En tjee geen richtingaanwijzer? Ook niet gewoon arm uit het raam om aan te geven welke kant ze op gaan.
    Je doet zo wel dagelijks nieuwe (levens) ervaringen op.
    Fijne dag morgen