Bourges, een prachtige stad

16 juni 2018 - Bourges, Frankrijk

Zaterdag 16 juni

We hadden de wekker gezet omdat we vanmorgen de caravan moeten verlaten, maar ik was al eerder wakker en begon alvast op te ruimen.

Alles inpakken, in de auto, bedenken wat er apart in de tas moet voor de laatste dagen zodat we dat bij de hand hebben.

Tussendoor koppie koffie gemaakt, tony maakt een ontbijtje met ananas en yoghurt.

Als alles in de auto zit en gepoetst is komt monsieur Martin op zijn brommer aan gesjeesd om controle te houden.

Hij trekt alle laden open: of we nog iets gebroken hebben? Natuurlijk niet, dat zouden we wel hebben gezegd!

Dan trekt hij het matras omhoog en kijkt eronder! Potjandosie heb ik toch capriolen uit staan te halen om het bed netjes strak te krijgen met dat stomme plastic matrasbeschermer, trekt hij het overhoop!

Wat hij dacht te vinden onder het bed? Geen idee!

De douche wordt gecontroleerd, putdekseltje eraf maar hij zegt dat hij jammer genoeg niks kan vinden wat geld oplevert!

Dussss we mogen vertrekken, bij de receptie nog afmelden en we gaan!

De reis gaat voorspoedig, nog een paar stops onderweg, lekkere salade gegeten en om kwart voor zes waren we in Bourges bij hotel Le Christina. We checken in en zetten onze spullen op de kamer. Mooie kamer met gloednieuwe badkamer en toilet.

We gaan aan de wandel het stadje in. Een grote verrassing want het is een bijzonder mooie plaats met gezellige straatjes, terrasjes, mooie gebouwen en we bekijken de Cathedraal Saint-Etienne en het Palais Jacques Coeur. Ongelooflijk mooi!

We zoeken een gezellig terras en eten hier verrassend lekker! Dan kuieren we weer terug naar het hotel. Morgen verder naar Normandië!

Slaap lekkerrrrrr