Vijfde dag via Alghero naar Bosa

26 juni 2022 - Bosa, Italië

Vandaag verlieten we Sassari. We besloten iets eerder te ontbijten, en dat was een goed idee, was een stuk rustiger. Geen geweldig ontbijt, maar ach, we hadden een bodem. Het eerste doel was de Grotti de Neptuno. We reden naar het beginpunt via een mooie route, en begonnen met een kopje koffie. Vanaf dat punt konden we wel naar de grotten maar alleen via een ellenlange trap naar beneden. We besloten naar Alghero te rijden, daar konden we met een boot naar de grotten. Na een paar rondjes gereden te hebben vonden we een groot parkeerterrein. Toen een stalletje zoeken om kaartjes te kopen. Tja, die waren er wel, alleen niet meer voor vandaag! Het was natuurlijk zondag dus veel dagjesmensen.

We keken op Google Maps en zagen dat het 55 minuten rijden was vanaf het hotel waar we de komende nachten verbleven, dus we besloten kaartjes voor maandag te kopen en dan weer heen te rijden.

Dan het plaatsje maar bezoeken. Mooie plaats maar super toeristisch, veel restaurants, ijsjes, souvenirs etc. Toch ergens neergestreken voor een salade (Alice) en een crepe met gorgonzola (Tony) in de schaduw.

Na nog een ijsje in een straatje, via een mooie kustroute naar ons hotel in Bosa. Ook weer een prachtige route. Het hotel ligt aan een rivier, zag er op de plaatjes mooi uit maar toen we aankwamen dachten we hmmmm. Maar: de ontvangst was allervriendelijkst, alle uitleg over het plaatsje. En we bleken een dubbele kamer te hebben, een zitkamer en een slaapkamer. Niet heel gezellig zoals wij in Nederland gezelligheid kennen maar prima, schoon en met airco!

Na daar even een siësta gehouden te hebben rond half zeven het dorpje ingelopen. Eerste een lekkere Aperol Spritz op een terrasje, en toen even lekker het dorpje rond gelopen. Leuke kleine authentieke straatjes.

Na terugkomst weer vlakbij ons Aperol plekje een authentiek Sardijns restaurant neergestreken. Leuke ontvangst van een enthousiaste ober. En heerlijk gegeten! Enig smet was dat hij niet verteld had dat de verse vis die ik had per gewicht ging waardoor de prijs wel flink hoger was dan verwacht. Daar heb ik ze dan nog wel even een slechte recensie voor gegeven. Maar goed, al met al toch een fijn eind aan weer een heel warme dag op dit mooie Italiaanse eiland!

Nu weer een lekkere douche en buona notte!

1. Diny bp:
    26 juni 2022
    Ik heb nog nooit een aperol spritz gehad, maar ik krijg er spontaan zin in 😀
  2. Alice:
    Echt eens proberen , heerlijk 🥰
  3. Lilian van der Straten:
    27 juni 2022
    Wat een mooi verhaal wer en mooie foto's. Het vakantie gevoel begint hier ook te komen. Geniet nog maar lekker.
  4. Alice:
    Thank you!
  5. Sylvie:
    27 juni 2022
    Geniet maar lekker hoor! Leuk om zo mee te lezen en kijken!
  6. Reinier:
    27 juni 2022
    Weet je wel zeker dat het dezelfde vis was, Tony? 😜
  7. Alice:
    27 juni 2022
    Uhm nee ik heb hem niet zo goed bestudeerd 😜