Dag 3: op weg naar Sassari

24 juni 2022 - Sassari, Italië

Vanmorgen lekker rustig aan gedaan. Ontbijtje met knoeperharde broodjes die waarschijnlijk over waren van de vorige dag en gekookte eitjes uit de vriezer.  Maar we laten het ons lekker smaken en hup koffer de auto in en gaan met die banaan.

Allereerst naar Coddu Ecchio.

Daar zijn ruïnes en zo hebben we er twee bezocht: tomba dei giganti coddu Ecchju, een oude begraafplaats waar alle leden van een NU Raghische stam werd begraven. En nog hutten van handarbeiders die in een kring staan. Erg interessant, hier hebben we ook een poosje rond gewandeld en alles bekeken.

Vervolgens rijden we naar Arzachena, en wat een onverwacht leuk stadje was dat. Op Google stond dat er een regenboogtrap naar de kerk Santa Lucia was. Dus dat opgezocht maar het veranderde elk jaar en nu zaten er op de treden heel andere voorstelling geschilderd. Maar supergaaf!  Zie maar de foto’s. Boven nog rond de kerk van het uitzicht genoten. Tony zag nog een rode magere kat, ff aaien en pats een loeierd over zijn hand wat een bloedende schram werd. ;)

Op een pleintje in het centrum nog heerlijk wat gedronken.

Volgende stop is Tempio Pausania, een stadje op een berg waar het lekker waait. Hier is het heerlijk vertoeven. Hier gaan we een salade nemen als lunch. Volgens het boekje is hier ook een weg helemaal met gekleurde stenen maar dat zal eraf gespoeld zijn want het was niet te vinden, maar de stenen herkenden we wel. Je hebt hier uitgestrekte vrijstaande kurkeikenbossen. Vanuit hier nemen we de kronkelweg van 8 km lang omhoog naar de Monte Limbara. Op heldere dagen kun je vanaf hier het hele noorden van Sardinië tot Corsica zien. Er zijn wat wandelroutes maar we zien de top in de verte en rijden haarspeldbocht na haarspeldbocht tot we niet verder kunnen en op een militaire zone staan met ontzettend veel zendmasten op de rotsen. Wat een fantastisch uitzicht hier! Dat is genieten!

Uiteindelijk rijden we het weggetje weer naar beneden en bij een uitspanning kopen we een ijsje.

Poeh dat is heerlijk.

Verder naar beneden zien we nog een bordje met picnic en waterval. Inderdaad hier en daar tafels en krukjes van rotsblokken, maar de waterval is nu een pisstraaltje uit de rotswand.

We toetsen dan het adres in van ons volgend hotel in Sassari: hotel Grazia Deledda.

Ojee, niet in de gaten dat het nog 1,5 uur rijden is.  Gelukkig is Tony nog fit  😬 en sukkel ik even in slaap.  Het hotel vinden we snel en de auto kan zo de parkeergarage onder het hotel in.

Inmiddels is het 19.00 uur en gaan we het centrum in wandelen om een happie te eten.

Hebben we wel weer verdiend vandaag 😃

Dat viel nog niet mee om iets te vinden. We lopen naar het centro historico, maar we zijn gewoon te vroeg, dus wandelen we eerst nog wat kleine straatjes door totdat we een straatje zien met veel restaurantjes en waar een band zijn instrumenten klaar zet om muziek te maken. We laten ons ploffen en eten hier heerlijk.  Na een Aperol Spritz en een biertje, gaan we richting hotel. Ons lampje is uit. Lekker douchen en pitten… morgen nieuwe dag.

1. Diny bp:
    24 juni 2022
    ….en alweer een mooie dag 👍
  2. Jolien:
    25 juni 2022
    Nice🤗
  3. Nanda:
    25 juni 2022
    Oeps... hopelijk gaat de wond van die kat niet infecteren. Die beestjes hebben vaak van alles bij zich. Maar weer een mooie reisdag achter de rug.
  4. Alice:
    26 juni 2022
    Gaat goed, hij heeft er geen hinder van.