Zondag: de berg op en Djoro op bezoek

18 juni 2023 - Castelvecchio di Cómpito, Italië

Vanmorgen rustig aan gedaan. We hadden ons voorgenomen om het bergdorpje te bezoeken wat we zien vanuit het zwembad. Hoe we er moeten komen weten we nog niet dus dat is even puzzelen.

Onze verhuurders vertrekken vandaag weer naar hun huis in Milaan en we nemen afscheid. We krijgen Veronica’s prive telefoonnummer zodat we haar kunnen bellen als we nog eens terug willen komen, en even later kreeg ik het bericht dat het ook voor onze vrienden geldt.

Ondertussen contact met Djoro, mijn collega, die ook in Toscane zit. Ze gaan naar Pisa en Lucca en komen langs als ze van Lucca vertrekken.

Maar wij gaan eerst op zoek naar Castelvecchio di Cómpito. We slingeren smalle weggetjes naar boven. Maar bovenaan is het spannend want het is doodlopend en we komen tussen wat huizen uit. Met vijftig keer steken kunnen keren, auto aan de kant en kijken of we van bovenaf ons huisje zien liggen.

Na wat getuur en goed kijken hebben we ons huisje in beeld. Het is ver weg maar het lukt om er een foto van te maken met de Olympus van Tony. Verder is er in dit doodlopend dorp op de berg niks, maar dan ook helemaal niks te doen. Geen winkel, geen bar of restaurant. Maar we hebben onze foto en karren de berg weer af. Nu naar de ipermercato in Lucca wat drinken en eten halen. Jeminee wat een grote winkel. Hier is ook echt van alles te koop.

De kar is gauw gevuld dus maar gauw weer naar ons zwembadje. Het is ook zo warm. Het zweet gutst overal langs.

Thuis de boodschappen opgeruimd en direct een duik genomen. Daarna lekker lezen. Net aan mn 4e boek begonnen.

Dan Ping! Bericht van Djoro, we vertrekken nu uit Lucca en komen eraan.

Supergezellig met Djoro’s vriendin Rachel en zoontje Djenoah. We drinken een wijntje en hebben het heel gezellig. En dan gaat de tijd snel, tijd om afscheid te nemen.

Het was weer een heerlijke dag.

1. Marjon Zwaving:
    18 juni 2023
    Wat heerlijk om te horen dat jullie zo genieten, leuk dat jullie Djoro en gezin hebben getroffen....ennnnn mooi weer:)
  2. Alice:
    19 juni 2023
    Ja was erg gezellig met Djoro en zijn gezin.
    Bloody hot hier hoor 😰
  3. Wilma:
    18 juni 2023
    Heerlijk verhaal weer🌞💞
  4. Florentina:
    19 juni 2023
    Wat een prachtige foto’s . En wat een gezelligheid Djoro en z’n familie op visite . Heerlijk om je verhalen te lezen . Geniet er nog van
  5. Alice:
    19 juni 2023
    Thank you! Er komen vast nog meer verhalen want we zijn nog niet uitgereisd:) Tot 3 juli en groetjes aan iedereen.
  6. Lilian van der Straten:
    19 juni 2023
    Wat een prachtige reis maak je weer in mijn favoriete vakantieland. En weer leuk dat wij mee mogen genieten.
  7. Alice:
    19 juni 2023
    Leuk dat je mee geniet. We zijn nog lang niet terug dus er komt nog meer :)
    Groetjes
  8. Djoro, Rachel en Djenoah:
    29 juni 2023
    Lieve Alice en Tony, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en wat zaten jullie op een prachtig plekje 'hemel op aarde'! Wij vonden het erg leuk om jullie in Italië te ontmoeten. Hopelijk hebben jullie nog een fijne vakantie gehad. Wij zijn vanavond thuis aangekomen. Tot snel op kantoor!
  9. Alice:
    29 juni 2023
    Het wS superleuk! Gaaf dat we elkaar toch gezien hebben in Toscane. Wij zijn vanmiddag ook thuis gekomen. Morgen oppassen op onze kleindochter. Nog even nagenieten en maandag weer aan het werk.
    Groetjes aan je aanstaande en je zoontje! Was erg leuk ze te ontmoeten.