Maandag 19 juni we gaan naar Volterra

19 juni 2023 - Castelvecchio di Cómpito, Italië

Ik ben rond 7.30 wakker. Tony zit al buiten op de veranda. We doen rustig aan, koppie koffie, ontbijtje, lezen.

Wat zullen we doen vandaag, hier blijven of naar Siena of Volterra…..

Eigenlijk niet zoveel zin om ver te rijden dus het wordt Volterra. Het zijn niet veel kilometers maar in tijd wel ruim een uur.

Dus douchen, en hup de auto in.

We herkennen niets van de route die we onlangs vanaf Volterra in de stromende regen aflegden.  Prachtige vergezichten over de glooiende groene en goudgele heuvels.

Voor Volterra komen we door het plaatsje Lajatico. Ik zie Andrea Bocelli aan de muur en denk even opzoeken.

Lajatico is een klein dorpje waar Andrea Bocelli is geboren. Ieder jaar, meestal in juli, komt hij hier optreden in het Teatro del Silenzio. Het is een natuurlijk theater in de heuvels waar het normaal doodstil is.  Dit jaar treedt hij er in augustus op.

We rijden verder naar Volterra en de volgende uitdaging: een parkeerplaats. De parkeerplaats welke we hadden gegoogled moesten we de poort door. Dat hebben we niet gedaan dus een rondje buiten de stadsmuren totdat we een heel mooi plekje vonden. Nadeel, en waarschijnlijk vanuit elke hoek, dat je steil omhoog loopt, stuk trap en weer schuin omhoog. Holymoly dat viel niet mee en ik had een half uur nodig om op adem te komen. Het is ook zo bloody hot! Boven gekomen direct bij een restaurantjes gaan zitten want inmiddels was het lunchtijd.

Echt heerlijk gegeten, zie foto’s.

We kuieren door het plaatsje, langs de archeologische plaats, door het park, straatjes en kerkjes bekijken. Er zijn nog weinig toeristen dus lekker rustig.  Zo genieten we van diverse uitzichten, dan nog een ijsje hmmm.  Na een paar uur wandelen heb ik het wel gezien. Mijn voeten, rug en knieën doen pijn. Dus sjok ik achter Tony aan terug naar de auto.

Via een andere toeristische route rijden we terug naar Capannori en duiken direct het zwembad in.

Het water is 27 graden, heerlijk.

Zo jammer dat we hier donderdag weg moeten, nog geprobeerd of we hier langer konden blijven. Stel je voor dat de volgende had geannuleerd haha, maar de vlieger gaat niet op. Zo’ n mooi plekje als dit hebben we nooit eerder gehad. Dus wellicht volgend jaar….

Nu lekker eten, want Tony is aan het kokkerellen met gehakt en veeeeel uien, heb ik ff nodig ;)

Heerlijk gegeten, nu lekker relaxen en lezen, morgen nieuwe dag!

1. Wilma:
    19 juni 2023
    Veel uien....oeps...maar zo lekker! Ben benieuwd waar jullie morgen slapen. Ik in de tent😉🤣