Tweede reisdag

12 juni 2023 - Capannori, Italië

Het hotel was prachtig, maar het BED!!! Verschrikkelijk hard, na de hele nacht draaien pijnlijke schouders, ribbenkast en rug was ik blij dat de vogeltjes gingen fluiten. Het was of ik in een volière wakker werd, een gefluit en getjilp van jewelste.

De douche deed goed, zo’ n harde straal dat je bijna de douche uitgespoten werd haha.

Het ontbijt was heerlijk, aardige mevrouw die nog gauw een eitje voor me kookte. Tony smulde van zijn spiegelei.

Om 08.00 uur waren we weer zover en hup de auto weer in.  Het gaat voorspoedig en door Zwitserland is het genieten van de prachtige bergen. Vooral die hoge met sneeuw op de

toppen. Aahhhh en oohhh wat prachtig!

We rijden door de Gotthardtunnel. Het is nog steeds prachtig mooi weer, en heel warm. Gelukkig airco in de auto. Tony zegt: “je zit de hele dag aan de knoppen! Roosters dicht, dan weer open. Airco weer hoog dan weer laag”. Ik zeg: Klopt, steeds als ik een opvlieger krijg, vlieg ik bijna de auto uit van de hitte, pffff.

Net onder Milaan hebben we een lunchstop bij een autogrill. Nee, hier grillen ze geen auto’s maar wel heerlijke broodjes. Ik een heerlijke Caprese en Tony een regilio, iets van platte Focaccia met ham enzo.

Nu nog 222 km zegt Tommie…

We passeren een Ikea… ik zeg tegen Tony:” zouden ze in Italie ook Bunzlau hebben?

Toch eens Gerrit(oogle) vragen…

15.15 voor ons wordt de lucht donkerder en nog donkerder. De eerste druppels vallen. We houden er rekening mee dat de eerste twee dagen regen zal vallen en misschien onweer. Daarna zou het hier ook weer beter worden. Nou ja, het is niet koud en we hebben genoeg leesvoer mee om de eerste dagen lekker te relaxen op de veranda.

Tegen 16 uur wordt de lucht weer helder en rijden we nog een stukje naar La Spezia en daarna langs de kust naar beneden tot we linksaf moeten richting Lucca en dan Capanori.

We waren er om even voor 17.00 uur. We vielen bijna ondersteboven zoooo mooi!  De vader van Victoria woont aan de andere kant van het paadje. Hij verwelkomde ons hartelijk in het Italiaans, want hij spreekt geen andere taal.

Hij heeft ons rondgeleid en toen konden we zelf kijken. Auto leeg gehaald, en de kat Maja lag al te wachten op het aaien. Later direct maar ff paar boodschapjes gehaald bij de Conad, heel dichtbij.

Terug uitgekleed en het zwembad ingedoken, heerlijk 26 graden is het water, wijntje en kaasje erbij. Ik zeg dit is genieten!

Later als ik de kimono aan heb en lekker even zit te lezen, springt plotseling Maja op mijn schoot en wil alleen maar kopjes geven.   Tony vond het maar wat grappig. Ik vind het een schatje maar even later begin ik alweer te niezen blehhh.

Nu lekker wat eten en dan is het mooi geweest voor vandaag.

Buonna notte.

1. Ans Huisman:
    12 juni 2023
    Oh...heerlijk. ik wil ook weer terug.
    Veel plezier
  2. Wilma:
    12 juni 2023
    Hatsjie, hatsjoe….. Hoop dat je vannacht in een lekkerder bed slaapt
  3. Alice:
    13 juni 2023
    Bedje hier is 100 x beter gelukkig
  4. Toos:
    12 juni 2023
    Fijne vakantie en lekker slapen
  5. Alice:
    13 juni 2023