Toscane of niet…….

11 juni 2023 - Neuenburg am Rhein, Duitsland

Op weg naar de eerste overnachting in Neuenburg am Rhein.

Wat hebben we getwijfeld of we wel naar Italie zouden gaan! Weerberichten zijn wel wat beter geworden maar tot vanmorgen en vertrek nog wel getwijfeld. Om nu toch de plannen om te gooien en naar Zweden te gaan voert wat ver. Daar zijn we helemaal niet op voorbereid. Dus toch Toscane. Positief bekijken: Ook als het regent is het goed voor de hooikoorts. Haha. Om 7.40 zijn we klaar voor vertrek. Alles past in mijn autootje. Dat was ook nog een dingetje want ik zag het niet zitten met de elektrische auto. Zijn er overal snelladers en in een bergdorp in Italie is daar een lader? Nee te ongewis dus we gaan met de Yaris.

Als we een half uurtje rijden heb ik het al zwaar. Mn ogen vallen bijna dicht, het monotone geluid en wiebelen in de auto maakt me altijd slaperig en ik vecht er tegen. Zo ongezellig dus begin ik maar met dit stukje te schrijven.

Om 10.00 uur pauzeren we bij een raststätte voor een kop koffie en een croissantje. Holymoly ze weten wel wat ze hier vragen: kleine koffie 3,50 en n croissantje ook 3,50.  Maar goed dat we vakantie hebben en ik denk aan mijn vader die dan zei: beter duur dan niet te krijgen. Dat is dan ook weer zo.

Het smaakt lekker dat dan wel heerlijk.

We rijden even later verder met muziek van Eric Clapton op de achtergrond.  We zijn zennnn;)

Rond 12.30 gaan we een broodje eten bij een tankstation met eettent.

Criminelen zeg: las op internet dat benzine 1,65 zou kosten in Duitsland. Nou echt niet hoor: 2,33 betalen we per liter. Gelukkig maar dat de Yaris heel zuinig is.

De reis gaat voorspoedig ondanks een kleine file van 8 minuten. Om 16.00 uur zijn we in Neuenburg am Rhein. Als we het plaatsje inrijden is het een en al gezelligheid met terrasjes. Daar houden we wel van. Het hotel in mooie kleuren is zo gevonden en een parkeerplaats voor de deur.

Straks het stadje maar even inwandelen.

Het plein was stampend vol dus zijn we even doorgelopen en op een hoek zagen we ook een terras. Daar eerst wat gedronken en toen gegeten. Heerlijke gegrilde kipspies en tony Adane kebab. Verrassend lekker gegeten.

Als we later teruglopen naar het plein bedenken we om nog een ijsje te nemen.  Na 20 minuten in de rij en een lange tijd wachten voor ons nummertje werd gebeept was het een coupe die het wachten waard was. We kregen het zelfs niet op.

Het is nog steeds erg druk op het plein en we lopen langzaam terug naar het hotel. Onderweg nog de aangeklede bomen gezien.

En op het pleintje voor het hotel nog de beelden bewonderd.

Nu lekker het zweet de doucheput in en straks lekker slapen 💤

1. Ans Huisman:
    11 juni 2023
    Hey Alice en Tony,

Wij zijn 4 weken geleden naar le Marche geweest. Ruim onder de ondergelopen gebieden heen gereden. Maar het was daar echt fantastisch.
    Ik hoop dat jullie gaan genieten in Toscane. Wij vinden het daar prachtig 🤩🌞👌
  2. Alice:
    12 juni 2023
    Dat gaat vast goedkomen. Nog tips wat we echt moeten zien?
    Gr. Alice
  3. Wilma:
    12 juni 2023
    Aaah...de reis is weer begonnen. Geniet ervan en ik geniet op de camping mee😉💞
  4. Ans Huisman:
    12 juni 2023
    Sienna, Lucca, Bagni di Lucca (klein bergdorp met een heerlijk restaurant), Volterra, en een echte aanrader is San Gimignano.
    Veel plezier 😗
  5. Alice:
    Thank you!
  6. Jeannet:
    12 juni 2023
    Vergeet vooral Florence niet te bezoeken. Daar kun je wel dagen rondlopen: ponte veccio, boboli tuinen, ufizi, de duomo enz. Echte aanrader
  7. Alice:
    13 juni 2023
    Florence heb ik al gezien maar Tony nog nooit. Dus dat gaan we vast en zeker bezoeken.
  8. Dineke Linker:
    12 juni 2023
    Veel plezier! Denk dat je ook blij mag zijn dat niet zo heet is, is het ook aangenamer dingen te bekijken :)
    Wij waren 2 weken terug aan het Gardameer, was ook erg wisselvallig. Maar wel mooi!
    Veel plezier!
  9. Alice:
    13 juni 2023
    Tis nu bewolkt en heerlijk buiten. Hoeft van mij ook niet superwarm te zijn. Gardameer is ook leuk. Groetjes van ons.
  10. Ingrid:
    12 juni 2023
    Ik weet niet waar jullie zitten in Toscane, maar val d’ orcia is zo ontzettend mooi…
  11. Alice:
    13 juni 2023
    Ik ga het opzoeken. Wij zitten net onder lucca in Capannori
  12. Antje:
    12 juni 2023
    Veel plezier met jullie vakantie.
  13. Alice:
    Dankjewel!
  14. Ingrid:
    12 juni 2023
    Zo leuk Alice, as zaterdag zijn wij in Neuenburg ahm Rhein, alleen dan in Hotel Krone, hoe toevallig is dat…wij overnachten er al jarennnnn en tot volle tevredenheid…
  15. Alice:
    13 juni 2023
    Wat grappig. Was ook een leuk gezellig plaatsje!