Op naar Florence

15 juni 2023 - Florence, Italië

Vandaag stond een bezoek aan een van de bekendste plaatsen van Italië, Florence, op ons programma. We waren mooi op tijd wakker en vertrokken rond half negen. We besloten de tolweg te nemen omdat deze wat sneller was. Nou dat viel tegen want er werd flink aan de weg gewerkt wat nogal oponthoud veroorzaakte. En wat ook nogal ophield is dat we de verkeerde tolpoortjes kozen en toen we dan de goede leken te hebben, het kaartje niet geaccepteerd werd. Gelukkig was er een mannetje door de speaker die in stonekoal English ons door kon laten.

Eenmaal in Florence naar de parkeergarage gereden en lopen naar het centrum. De eerste highlight was de Ponte Vecchio. Een brug over de rivier Arno met heul veul winkeltjes in sieraden. Oh, had ik al verteld dat het, ondanks dat het nog voorseizoen is, best druk was?

We hadden niet echt een plan van dit en dat willen we zien. Doen we eigenlijk nooit 😅. Maar toch hebben we ons door de mensen heen ploegend de meeste highlights wel gezien.

Plan was eigenlijk daar de hele dag te blijven en daar te eten maar we waren wel klaar met de drukte.

We wilden nog wel naar Piazzale Michelangelo, dat was een behoorlijke klim, dus die gingen we met de auto doen. Van daar uit heb je een prachtig uitzicht over Florence. Maar helaas waren ze daar een tribune van enorme omvang aan het bouwen waar we normaal de auto neer konden zetten. Een paar keer heen en weer gereden en toch de auto even illegaal op een bus plek geparkeerd. We moesten toch dat uitzicht zien!

Toen op naar onze residentie met zwembad. Onderweg nog even boodschappen voor vanavond en toen: in het zwembad!

Na het poedelen nog even lekker op de ligstoel waar onze huiskat Maja vond dat wel wel blij zouden zijn met een half dode kikker 😝. Nou niet hoor Maja! 😼.

Nadat een van ons de inmiddels overleden kikker een andere plek had gegeven en de ander pasta met tomaten, enorme paprika, saus, gehakt had gemaakt en we dat samen hadden verorberd, nog even uitbuiken, spelletje doen en…. Zzzzzzzz op naar morgen !

1. Wilma:
    16 juni 2023
    Lekker, kikkerbilletjes🤣
  2. Alice:
    16 juni 2023
    De kat had zn staart er af gebeten en speelde met het kikkertje, heul zielig. Toen de kat ff weg was, heb ik de kikker gepakt en verderop in het hoge gras gezet voordat wij erop zouden trappen want het lag naast ons ligbedje😝
  3. Wilma:
    17 juni 2023