Dinsdag 7 maart

7 maart 2023 - Oranjestad, Aruba

Om 6 uur vanmorgen zaten we al op onze veranda naar het zwembad te kijken. We konden niet meer slapen. Koppie koffie gemaakt en de goed bezig reep die Tony in mijn rugzak had gedaan kwam goed van pas, hadden we in elk geval eerst iets in de maag.

Na even met de Arubaanse buurman te hebben gesproken, hij vertelde ons waar het supermarktje is, gaan we op stap. Het is niet ver, maar zonder goede trottoirs is het wel hop stap spring. De bakker zit er naast, we halen eerst de noodzakelijke dingen en dan langs het bakkertje. Lekkere croissants en broodjes hmmm.

Weer terug gaan we heerlijk uitgebreid ontbijten.  Het wordt alweer erg warm. We installeren ons bij het zwembad, en als we te heet worden gaan we lekker het water in.

Zo is het wel uit te houden.

Om 12.15 komt Esther, onze reisleidster van Tui. Ze vertelt ons van alles over Aruba. De Noordkant van het eiland kun je alleen met een fourwheeldrive doen en niet met het Picantootje wat we huren.  Dus hebben we een dag jeepsafari geboekt die de hele Noordkant laat zien. Maar daarover dan vrijdag meer.

Nu had ik Esther gevraagd hoe we in Oranjestad Noord komen om morgen de huurauto op te halen. Zij kent hier veel mensen en ze belt met Royal rent en ja hoor…ze komen ons morgenvroeg ophalen.

Top he!

Als de reisleidster weer vertrokken is gaan wij een uiltje knappen. Nou ja Truus heeft geslapen en ik niet wonder boven wonder.

Om 15 uur huphup opknappen en we gaan de deur uit. Kijken waar restaurantjes zijn en langs het strand richting centrum.

Paar keer een terrasje onderweg, lekkere fruitpunch en even later een Aperol spritz. Wat is het leven toch goed😇. Grote dure hotels voor de creme de la creme passeren we, enorme cruiseschepen liggen in de haven. We sjokken door het dure winkelcentrum met Gucci, Prada, en allerlei dure merken.

Uiteindelijk gaat het lopen niet meer zo best en strompelen we terug en vlakbij Camacuri gaan we eten bij een restaurantje. Heerlijk gegeten en dan weer terug, voetjes omhoog. Bakkie koffie en spelletje Skip Bo op onze veranda.

1. Wilma:
    8 maart 2023
    Ooh, wat een leven. Heerlijk dat glas ook.🍹😘
  2. Paulien Bruin:
    8 maart 2023
    Heerlijk! Leuk om je zo te volgen. Ja die dure hotels….mocht je in de Nadsaustraat komen heet tegenwoordig Caja Betico Croes, als je langs Del Pueblo komt, maak dan even een fotootje, daar heb ik gewerkt ❤️
  3. Alice:
    9 maart 2023
    Door die straat zijn we al gekomen. Als we er nog eens doorkomen dan zal ik er naar kijken😃
  4. Ingrid:
    8 maart 2023
    Heerlijk..zo hoort vakantie te zijn...😘
  5. Els de Vries:
    9 maart 2023
    Wat heerlijk, maar doe voorzichtig met je hink stap springen 💖
  6. Monique:
    11 maart 2023
    Wauw. Wat genieten. Doe Truus de groeten.
  7. Nanda:
    12 maart 2023
    Lekker genieten van het goede leven 🍹, ziet er heerlijk uit!