Maandag 6 maart: Naar Aruba

6 maart 2023 - Oranjestad, Aruba

Het is nu 4.46 uur op Aruba.

Gisteren ontmoetten Truus en ik elkaar op Schiphol. Truus kwam met de trein vanuit Groningen en Tony bracht mij. Bij de koffer incheck zien we elkaar. Ik neem afscheid van Tony en Truus en ik  gaan door naar de controle.

Een lange rij voor ons,  maar na 20 minuten zijn we er door. Koffer gecheckt, gefouilleerd en weer door in de volgende rij voor paspoortcontrole. Het gaat best snel.
We hebben trek in koffie en zoeken een plekje waar we even kunnen zitten.  Dan op naar de gate. We wachten geduldig en bekijken mensen die onze aandacht trekken.

Het gaat een beetje onlogisch, eerste rijen stoelen eerst boarden. Raar want wij zitten achterin en moeten dus door alle mensen die nog druk zijn met zich installeren en in de gang staan. Waarom niet met de laatste rijen beginnen en die er eerst in. Zal wel aan mij liggen…

Bij onze stoelen aangekomen ga ik zitten naast een heel klein kindje met zijn moeder. Ik betrap me erop dat ik denk oh jee als dat maar geen gejengel wordt. Beetje krap ook, de ereader past niet in het vakje want de knieën zitten er strak tegenaan.

Het is alsof het voorbestemd is… de stewardess komt naar ons toe en vraagt of wij samen reizen. (truus en ik). Jazeker. Nou ik heb voor jullie een plekje verder naar voren, met zn 2en een hele rij vrij.

We lopen met haar mee en zijn zo blij, een hele rij voor ons alleen met veel beenruimte, joepieeee. wat een mazzel!

Het gaat voorspoedig, we krijgen kip in mosterdsaus, aardappeltjes, broccoli en een toetje. Koffie en drinken wordt gratis geschonken. Het is wel een lange zit maar uiteindelijk om 22.30 landen we. In Aruba is het 5 uur vroeger, dus begin van de avond.

We vinden onze shuttlebus al snel, met een paar mensen gaan we naar Camacuri appartements. We krijgen een mooi plekje met tuinzicht en kijken op het zwembad.

Gelukkig hebben we zoveel gegeten in het vliegtuig dat we totaal geen honger hebben en na n drankje lekker ons bedje induiken.

Morgen nieuwe dag

Drumi dushi

1. Diny bp:
    7 maart 2023
    Heerlijjk! Ja, dat voorin beginnen met instappen snap ik ook nooit, maar jullie hadden geluk. Even bijkomen en dan maar genieten. Have fun!
  2. Paulien Bruin:
    7 maart 2023
    Ja dat instappen snap ik ook niet, vandeweek vanuit Gothenburg ook, eerst de mensen die helemaal voorin zitten. Onlogisch. Leuk om je te volgen! Geniet ervan! Vroeger verbleven mijn ouders ook in Camacuri!
  3. Wilma:
    7 maart 2023
    Heerlijk hoor. Geniet ervan!
  4. Joke:
    7 maart 2023
    Ach zo zie voorin tenminste wie er allemaal achter je zitten.
    (Enige logica die ik kan bedenken).
    Maar heel fijne tijd. Leuk je weer te volgen
  5. Ans Huisman:
    Gezellig samen op pad.
    Veel plezier. Lekker temperatuurtje op Aruba.
    Zo'n, zee strand en lekker eten 😘
  6. Ingrid:
    7 maart 2023
    Heerlijk dat we weer met je mee mogen reizen, geniet ervan schat…samen…