Zaterdag 11 maart

12 maart 2023 - Oranjestad, Aruba

Hoestend, rochelend als een ouwe kerel, en met piepende longen word ik wakker, voel me ziek. Truus komt kijken en maakt zich zorgen. Laat me nog maar even liggen… om een uur of 9 toch maar opgestaan en we ontbijten zoals deze week telkens hebben gedaan. Lekker geroosterd broodje, eitje.

Na het ontbijt kruip ik toch maar weer even mn bed in. Ik slaap diep en droom ervan dat we niet terug kunnen vliegen. Maar als ik dan weer wakker wordt rond twaalven voel ik me stukken beter. We hebben de auto vandaag nog, dus gebruik van maken.

Truus had al een route bedacht naar de Natural bridge aan de Noordzijde van Aruba. Maar eerst naar de apotheek waar Paulien ooit heeft gewerkt. Buiten maak ik wat foto’s en dan binnen met medewerkers gesproken. Deze mensen werken hier 1 jaar en de langste 30 jaar. Ze zeggen dat het vast hetzelfde is als eeuwen terug. Als we het hoestdrankje en muggenspul hebben vertrekken we naar de Natural bridge.

Daar zouden we anders ook langs met de jeepsafari maar nu gaan we Aruba dwars oversteken en hoeven niet zover over het zandpad. Een stuk pad heeft wel hobbels waar we als een mitrailleur over heen hobbelen. Gelukkig is dat niet erg lang en dan zien we al een gebouwtje en auto’s staan. Hier is het visitorcenter en kunnen we ook wat drinken.  Eerst schouwen we ons de bridge aan en het ruige water wat tegen de kust aan slaat.

We nemen wat foto’s en gaan dan naar binnen, souvenirs kijken en dan een beker Iced coffee, hmmmm lekkerrrrr.

Buiten staat een jonge vent op een stijger de muren te voorzien van een wandschildering.

We zeggen dat het prachtig wordt en hij vertelt dat hij ook schilderingen in het plaatsje San Nicolas heeft gemaakt, zoals de kolibries, die we ook gefotografeerd hadden.

Zo maak je allerlei leuke dingen mee. Opvallend ook dat mensen heel vriendelijk op de weg zijn en je voor laten gaan. Ook met oversteken gebeurt het dat auto’s met knipperende lampen aankomen en seinen dat je mag oversteken.

Maar goed we hebben dit plekje gezien en gaan dezelfde weg terug, stoppen nog eens langs de kust om opspuitende golven te zien die kapot slaan op de rotsen. Machtig gezicht!

Verder komen we langs de glasblazerij Manuro en gaan er naar binnen om even te kijken. Prachtige dingen staan er in allerlei kleuren. Wel erg duur en niet verantwoord om mee te nemen in de koffer. Maar echt prachtig!

Als we Oranjestad naderen maar eerst de auto aftanken, die moet morgen vol ingeleverd worden. Nog even langs Fong Wei supermarket voor wat kaas en brood. Supermarkten zijn hier veelal van Chinezen en een chaos in zon winkel vreselijk. Snap niet dat ze daar in kunnen werken.

We hoorden dat hier 90 nationaliteiten op Aruba wonen.

Bij het appartement direct zwempak aan en naar het zwembad, heerlijk!  Truus ligt in de zon en ik zit onder de parasol. Nog even de verhuurmaatschappij van de auto gebeld dat het spatbord wat los zit. Hij zegt leg het maar in de auto… ik zeg: nou, zo los zit ie nou ook weer niet… haha. We zien morgen wel wat ie zegt als hij de auto op komt halen.

Bij het zwembad komen toch twee joekels van leguanen aangelopen.een zonder en een met baard.  Op een gegeven moment zit ik in het zwembad en loopt die met baard boven me langs over het muurtje. Truus schiet gauw een foto. Bijzonder beest! Later zit hij in het hoekje water te drinken uit het zwembad en kan ik hem mooi vastleggen als hij naar me kijkt.

Rond 18 uur krijgen we trek en besluiten we om  ons aan te kleden en naar Surf side te lopen. Daar hebben we eerder heerlijk gegeten.

Inmiddels is het al donker en de lampjes zien we in de verte. We nemen allebei Fish and chips. Helaas is de vis wel erg gepaneerd en zo zacht, dat het niet lekker is.

De frietjes en de sla eten we wel op. Daarna nog een cappuccino. We lopen terug over het plein waar gisteravond het kinderfeest was. Vanavond is het voor oudere jeugd en morgen voor de oudjes zoals wij😜

Het is er beredruk, maar wij gaan langs de tent waar ze de heerlijke cakejes hadden, dus weer eentje meegenomen voor straks bij het appartement.

Nog ff  skip-boën en dan Drumi dushi!

1. Paulien Bruin:
    12 maart 2023
    Heb je bij Surfside nog de speeltuin gezien https://www.facebook.com/profile.php?id=100064344205457

Vroeger hielp ik daar als Sinterklaas aankwam ik heb er nog foto’s van. Op de fb pagina heb ik ook nog foto’s gepost toen Joffre en Oscar heel klein waren en we daar gingen spelen. Als het goed is, is het er nog steeds.
  2. Alice:
    12 maart 2023
    Ja klopt is naast Barefoot zijn we langs gelopen.
  3. Nanda:
    12 maart 2023
    Een leguaan, weers wat anders dan een kat/hond 🤣. Hopelijk ben je weer beetje opgeknapt 😘
  4. Ingrid:
    12 maart 2023
    Zo mooi allemaal en wat doen jullie veel zeg, een echt roadtrip…..
  5. Wilma:
    12 maart 2023
    Weer een geweldig verhaal. Wat een leuke dingen doen jullie allemaal. Ik voel mij er gewoon bij🍹
  6. Ans Huisman:
    12 maart 2023
    Vervelend dat je tijdens vakantie even zo niet lekker wakker wordt. Maar dus toch nog kunnen genieten. Ik vind het prachtige beesten die leguanen🤩