Donderdag 9 maart: Beaches en vuurtoren

10 maart 2023 - Oranjestad, Aruba

Weer vroeg wakker en om 7 uur zaten we al weer buiten op de veranda. Genieten met een koppie koffie, het klaterende water van het zwembad op de achtergrond. We ontbijten met geroosterde broodjes, kaas, jam en een ei.

Als alles weer is opgeruimd, douchen, tas pakken en in de auto (een Chevrolet Spark).

We rijden de hoofdweg naar de vuurtoren in het uiterste west punt van Aruba. Wat een gezelligheid daarboven. Prachtig uitzicht rondom. Er staat een bontgekleurde bus met versnaperingen en wat souvenirs. We schieten wat foto’s en nemen een iced Cafe mocca. Tjonge wat heerlijk was dat, als een engeltje over je tong…

We zien een stukje van de noordkant kust, dat is ruig en wordt ook afgeraden om met een gewone auto te rijden. Dus we gaan terug niet over de hoofdweg maar meer langs de kust. We zien de meest luxe hotels aan het water. Het Palm beach strand konden we niet vinden, althans geen weg er naar toe, het lag achter de hotels. We zien verschillende beaches en bij we stoppen ergens waar we allerlei kraampjes zien en lunchen bij Dushi bagles en burgers met French toast. Heerlijk! Deed me aan Amerika denken. Met een volle buik rijden we verder naar Eagle beach, hier stoppen we. Het is hier vrij rustig en overal staan wat lege strandbedden. Brutalen hebben de halve wereld dus we laten ons op twee bedjes vallen onder een boom. Nou, ik dan. Truus in de volle zon. We nemen wel een duik in de zee, het water is azuurblauw en lauw van de zon.

We genieten, lezen wat, kletsen wat, mensjes kijken, prachtige plek hier.

Dan gaat het ping! Een berichtje van onze reisleidster dat de safari morgen niet doorgaat! Het verhaal vertelt niet, waarom niet. Balen! Ofschoon het misschien beter is voor mn rug, dan is zo n hobbelpad 7 uur lang niet best.  Ze stelt voor om de Baby beach tour te doen, maar daar zijn we zelf al geweest. Nee dan maar geld terug en gaan we zelf op tour met Sparkie. Na een poosje vertrekken we weer richting Camacuri.

Heerlijk een duik in het zwembad om het zout af te spoelen.

Onze buurtjes geven nog een tip om te gaan eten bij Peanuts. Dus om 18.30 weer de auto in en op naar Peanuts. Mijn bijrijder navigeert en ik volg de orders op haha. Even later staan we voor Peanuts. Voordeel op Aruba is dat je bijna overal gratis kan parkeren.

We nemen een Arubaanse visschotel met van alles om te proeven. Iets van visballetjes, tonijn, gebakken banaan, scampi’s,  een soort viskoekjes, en Pan Bati, Arubaans brood/pannenkoek. Heerlijk! Maar veel te veel. We hadden aan één bord met zijn tweeën genoeg gehad.

Met de buiken vol rijden we nog een stukje om te kijken waar Djiespies Place is. Morgenavond is daar (elke vrijdagavond) feest en dansen voor de ouderen, haha en daar horen wij bij. Whaahahaa. Onze buren hadden ons dat verteld dus die zien we daar morgenavond.  Zag er gezellig uit met allemaal gekleurde lampjes.

Terug in ons appartementje ff weer relax outfit aan en met de voetjes omhoog.

Drumi dushi.

1. Wilma:
    10 maart 2023
    Na zo'n gezellige dag even weer relaxen.😘
  2. Diny bp:
    10 maart 2023
    …..en ondertussen ligt in Groningen een pak sneeuw…. (goeie timing Truus)
  3. Freek:
    Heerlijk hoor! Leuk die verhalen te lezen. Lekker genieten
  4. Monique:
    11 maart 2023
    Jullie stralen. Wederom prachtige foto's. 😘
  5. Nanda:
    12 maart 2023
    Haha die foto van jou met de voetjes in het water....was het koud 🤣? Prachtige foto's, en iced koffie, mjammie