Woensdag 8 maart: met de auto op stap

8 maart 2023 - Oranjestad, Aruba

Vanmorgen waren we weer vroeg wakker. Lekker op de veranda gezeten, ontbijtje, kopie koffie, lekker rustig aan.

Om 10 uur zijn we klaar en lopen naar de ingang van het appartementencomplex want de auto zal worden gebracht. Wel Arubaanse tijd want 20 minuten later komt er een auto aan om ons op te halen.  Deze meneer neemt ons mee naar Royal rent a car en in de auto (zijn kantoor) worden formulieren afgewikkeld. We huren via Sunny cars en dat is fijn want alles zit er bij in, goed verzekerd, 2e bestuurder, geen eigen risico. Maak nog wel ff fotoos rondom want je weet maar nooit. Dan kunnen we de Spark meenemen. Lekker een automaat ook nog.

We rijden richting vliegveld en richting zuiden. Helaas stellen de Mangroves niets voor, kun je ook niet echt naartoe dus dan naar de kust de toeristische route langs de beaches, naar San Nicolas, de culturele hoofdstad van Aruba. Artiesten van over de hele wereld, evenals lokale talenten, deden mee aan de Aruba Art Fair. Zij lieten hun sporen achter op de muren en gebouwen rond de Hoofdstraat van San Nicolas. Prachtige schilderingen op muren. Bij O Niel, caribean kitchen gaan we op het terras zitten onder de bomen en genieten van een cappuccino, en even later een goed gevulde geitensoepje.  We kuieren wat in het rond en dan zoeken we de auto weer op. Na wat vreselijke hobbels en bobbels in de weg rijden we door elkaar geschud weer verder naar Baby beach. Onderweg spotten we nog wilde ezels, schuilend onder wat lage bomen en struiken.  Baby beach wordt aangeprezen als een prachtig strand wat je niet mag missen. Het is ook prachtig blauw, met uitkijk op de olieraffinaderij, dat dan weer wel. We zetten de  auto wat verder aan de kant en naast de auto hijsen we ons in het badpak. Zo weer gelukt. Het stikt er van de Amerikanen op het strand. We vragen wat een ligbedje kost…..60 dollar voor 2 ligbedjes!!!

Ze zijn van de pot gerukt, dat gaan we niet doen voor heel eventjes.

We zitten eerst op ons handdoekie en even later vertrekken er mensen en laten de ligbedjes en scherm achter. We doen net of we gek zijn en nemen de ligbedjes in, handdoek erop en liggen maar. Even de azuurblauwe zee in om af te koelen, heerlijk.

Half vier houden we het voor gezien en lopen naar de auto terug. Stukkie rijden, auto uit, gauw de natte zwemkleren uit en hup weer verder.

We rijden nog een stuk verder naar het eind van het eiland en via een kronkelweg omhoog naar de punt van een uitzichtpunt.

Prachtig uitzicht! Woeste golven aan de Noordkant waar kitesurfers bezig zijn, aan de andere kant zien we baby beach en een groot hotel in aanbouw.  Over een zandpad rijden we door velden met cactussen weer terug.

We zoeken nu de hoofdweg, en Truus navigeert als de beste, dus even later op de hoofdweg richting Oranjestad. Het is ook ineens heel druk op de weg. Onderweg nog bij een Macro supermarket wat brood, water en eieren gehaald. We hoeven alleen rechtdoor een paar rotondes en we zien de juiste rotonde met heel veel vlaggen voor ons opdoemen. We rijden feilloos naar Camacuri en via de achteringang (met een paar kuilen in de weg daar zeg je U tegen) code ingetoetst en we kunnen de auto achter de hekken stallen.

Ook weer fijn om terug te zijn, we doen onze zwemkleding weer aan en jumpen het zwembad in, heerlijk zeg! Het zeewater even van ons afspoelen, dan op de veranda, wijntje en nootjes erbij….. heerlijk!

Wanneer we trek krijgen hijsen we ons weer in de kleren en gaan lopend naar de Surfside, een restaurant aan zee dichtbij.  Gelukkig is er nog een plekje met uitzicht op zee. Rechts zien we in de verte enorme cruiseschepen liggen.

We genieten van het prachtig uitzicht en de ondergaande zon. Dat gaat echt heel snel in in no time is het donker.

We eten hier verrukkelijk en het is een sfeervol verlichte restaurant, met vriendelijke bediening. Hier gaan we vast nog eens naartoe.

Met de buikjes vol slenteren we terug naar ons appartement, voetjes omhoog, paar paracetamolletjes en ibuprofen naar binnen voor de rugpijn, koppie koffie erbij.

Hopelijk lekker slapen straks!

Trusten alvast.

1. Diny bp:
    9 maart 2023
    Ooooooohhh, wat is dát genieten zeg: zo’n reisverslag lezen bij temperaturen rond het vriespunt (hier). Prachtige foto’s weer. Wat zitten jullie daar mooi.
  2. Joke:
    9 maart 2023
    Wat een bedrag voor die strand bedjes. Mag je ze houden dan zou je bijna denken. Ik zie jullie op terugweg al slepen met die dingen in vliegtuig. Haha. Maar heerlijk was weer topdag voor jullie
  3. Alice:
    9 maart 2023
    Past helaas niet in de koffer 😂
  4. Ingrid:
    9 maart 2023
    Wat een ontzettend leuk verslag en ondertussen geef je ook nog leuke tips..geniet ervan..wat is het toch fijn als de zon schijnt...😘
  5. Alice:
    9 maart 2023
    Heerlijk, maar de hitte sloopt je ook wel hoor. Om half tien savonds vallen de klepjes al dicht😂
  6. Ans Huisman:
    9 maart 2023
    Heerlijk om mee te beleven. Maakt het voor ons over een paar maanden misschien makkelijker om te kiezen waar we naar toe willen. Tot nu toe denken we aan Bonaire, of toch weer Curaçao. Dus ga vooral door met jullie avontuurlijke verhalen. Veel plezier samen. Toedels Ans
  7. Alice:
    9 maart 2023
    Het zal denk ik niet veel uitmaken. Stranden zijn hier mooier dan op curacao vind ik. Veel lezen over het verschil tussen de eilanden en dan je keus maken. Of ze alledrie bezoeken😄
  8. Paulien Bruin:
    9 maart 2023
    Vroeger hoefde je niks te betalen voor de strandbedjes, tja toerisme doet niet altijd goed. En Aruba ja dat is bij oma thuis, vissoep maken samen met mijn (ex) schoonzussen, de goede oude tijd 🇦🇼❤️☀️
  9. Antje:
    9 maart 2023
    Mooi reisverslag, geniet er nog maar lekker van. Hier is het koud.
  10. Ans Huisman:
    9 maart 2023
    Alledrie zou ook leuk zijn, maar dan moeten we wat langer😘
  11. Wilma:
    10 maart 2023
    Weer een heerlijk verhaal. En...in Noordwijk vroegen ze dat ook voor de bedjes🙈