Zondag 12 maart relax

13 maart 2023 - Oranjestad, Aruba

Beide heerlijk geslapen en ook langer dan hiervoor. We kletsen wat als we op de veranda zitten. Zoals gewoonlijk haha, een ontbijt met ei en geroosterde broodjes.

Ik rijd alvast de auto achter het hek vandaan naar de voorzijde van Camacuri, waar het straks wordt opgehaald.

10 uur zou de goede man komen dus eerst nog even douchen en tegen tienen lopen we naar de voorkant. We staan er nog maar net toen kwam er al een grote jeep aan. De man stapt uit, loopt om de auto, en geeft me mn bon van de creditcard terug. Prima zegt hij. Eehhhhhh … nou dan houden we ons maar stil. Het spatbord heb ik gemeld en misschien was het wel al eerder los. Gelukkig had ik bij begin foto’s gemaakt en de schade onderop de spatborden zat er al. Wellicht door een tik toen we door een kuil gingen is het spatbord los gegaan. Geen idee… maar Sunny Cars verhuurt All inclusive, dus geen zorgen.

Het is de bedoeling dat we nog naar de stad gaan. Dan moeten we de bus opzoeken.

Truus zegt: als jij liever hier blijft dan loop ik alleen ff. Ik heb niet de behoefte om nog naar de stad te gaan. Het is warm, luchtvochtigheid 74%, het zweet gutst van mn rug en de voeten zwellen al op.

Truus gaat alleen lopend naar Oranjestad en ik installeer me onder de parasol bij het zwembad in de schaduw. Heerlijk mn e-readertje erbij. Zalig.

Ik,Truus, ga op pad en loop door het wijkje waar wij verblijven en het valt mij op dat ik geen mensen zie, er rijden geen auto’s. Voel me een beetje alleen op de wereld…. Hihihi

Maar als ik het centrum nader dan wordt het weer drukker. Ik wilde hierheen om de cruiseschepen van dichtbij te kunnen bekijken en weer heb ik pech. Ze liggen er niet. Dan maar rondlummelen bij de kraampjes met souvenirs, dat gaat me goed af! Ik besluit via de grote weg weer terug te lopen. Het is wel heel warm dus pas mijn tempo beetje aan, wetende dat het zwembad op mij wacht haha

Als Truus terugkomt zit ik nog bij het zwembad. Had al even een duik genomen want het is erg warm, hoewel het nu bewolkt is. Er lijkt regen op komst.  We maken een gebakken ei tussen twee broodjes en laten het ons smaken. We zitten nog even bij het zwembad te lezen en kletsen en dan gaan we naar onze veranda om te lezen. Even later komt er een tropische bui.

Truus zet een muziekje op en op de veranda dansen we de merengue. De heupjes zwaaien heen en weer haha.

Tegen de tijd dat we trek krijgen bedenken we  waar we zullen eten. Naar Coco? Lekker…

We schieten in de kleren en gaan richting Coco. Is maar 200 meter lopen :), helaas is Coco op zondag om 16 uur gesloten. Er zit niks anders op om door te lopen naar Surf side beach, dat gezellig restaurant aan zee. We zien de zon nog ondergaan en een vliegtuig vlak over ons heen die gaat landen. Ondanks dat het vliegveld maar 2 km verwijderd is van Camacuri hebben we er geen hinder van gehad.

We eten hier voortreffelijk en genieten met volle teugen. We sluiten af met twee cocktails Aruba Ariba, (elk2 😊) potjandosie wat lekker.

We kletsen nog een poos met onze ober, een jonge vent uit Zwolle. Hij vertelt dat hij hier werkt en eerder bij een restaurant waar alleen Amerikanen komen. Nu aan de Surf side beach.

Met elk twee cocktails in ons lijf dansen we zowat terug hahaha.

Thuis gekomen nog even op de veranda met de voetjes omhoog, en dan Drumi Dushi.

1. Diny bp:
    13 maart 2023
    Heeeeerlijk zo’n relax-dag.
  2. Wilma:
    13 maart 2023
    Het schiet al op voor jullie. Geniet er nog maar even van. Hier prutweer