Dag 1: op reis naar Sardinië

22 juni 2022 - Olbia, Italië

Vannacht was het dan zover: om 2.15 uur stond Hans voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Wat een lieverd dat hij zijn nachtrust voor ons opoffert. Het is rustig op de weg dus voor drieën zijn we op Schiphol. Het valt nog mee met de drukte. We lopen direct naar de selfservice bagage incheck. Mispoes ggrrr 3 kilo te zwaar geeft het aan. Kunnen we drie kilo uit de koffer halen? Pfff maar wat. Erg veel bijzonders zit er niet in wat ook 3 kilo weegt. Dus we moeten naar de servicebalie! Daar staat best al een rij aan mensen. Zouden die allemaal een te zware koffer hebben? Er zijn maar 2 dames en die zijn me een potje traag. Daar gaan de rillingen van over je lijf.  Na bijna een uur in de rij zijn we aan de beurt en is het zo gepiept. Kost alleen 15,-. En klaar is kees.

Op naar de volgende hindernis, de beveiliging. Tussen 25 en 30 minuten is de rij geeft het bord aan. In de slang kronkelen we door de paden.  Weer drie kwartier verder eindelijk op naar de gate. We hebben nog een uur, en honger. Dus naar La Place: oh my, ook hier een rij wachtenden. Ik zoek een plekje om te zitten en Tony gaat de rij in. Na bijna een half uur eindelijk een broodje en een lekker bakkie. Daar knap je van op.  Dan op naar de gate.  We zitten nog maar even dan kunnen we het vliegtuig in.  We zouden 6.40 vliegen. Maar ja, er is te weinig bagagepersoneel, dus het duurt zolang dat we een uur later pas vertrekken.

De vliegreis gaat voorspoedig, als we de twee dreinende en krijsende kinderen voor ons niet meerekenen. Gelukkig kreeg ik van Tony zijn koptelefoon met een goeie noisecanceling zodat ik even verlost was van het gekrijs. Als we aankomen kunnen we direct de koffer halen en de autoverhuurbedrijf opzoeken.

De kleine fiat upgraden we naar een Jeep hybride en elektra. Fantastisch toch!

Het is even wennen hoe de auto vooruitgaat ;)

We rijden door Olbia en parkeren bij het park. Daar wandelen we door het sportpark het centrum in.  Even een kop koffie, later lekker een salade en een Aperol Spritz. Dit is het vakantiegevoel.

Het is bloedverzengend heet, en het zweet druipt langs ons lichaam. Lopend terug naar de auto nog even in het gras gelegen in de schaduw, heerlijk. Dan lopen we terug en rijden naar ons eerste hotel voor twee nachten.

Heerlijk even schoenen uit en relaxen.

Toch ff powernap gedaan😜

‘s Avonds lopen we het centrum in en laten ons bij een gezellig restaurantje neervallen. Heerlijke pizza gegeten met verse tonijn.

We wandelen nog wat door het centrum, eten nog een ijsje en gaan dan terug naar het hotel. Airco aan, lekker douchen en op tijd slapen. Beetje slaap inhalen. 12500 stappen gezet in Olbia 😁

1. Diny bp:
    22 juni 2022
    ah, het begint alweer leuk. Zo’n koptelefoon moet ik ook maar eens kopen….
  2. Alice:
    23 juni 2022
    Aanrader mocht je er ook hinder van hebben 😂
  3. Ingrid:
    22 juni 2022
    Of we erbij zijn, zoooo leuk alweer…
    XXX
  4. Alice:
    23 juni 2022
    Haha, ja je kan weer meegenieten.
    Groetjes van ons
  5. Joke:
    22 juni 2022
    Ach voordeel van lang bezig zijn voor je koffers kwijt bent en je je eerste bakkie hebt is dat je daarna heel snel in het vliegtuig zit.
    Volgende keer adults only vliegreis boeken
    Of stilte coupe. Bestaat dat nog niet??? Ohhh. Nou ja. Misschien is dit een idee wat ik maar eens bij vliegmaatschappij moet droppen.. volgens mij gat in de markt..🤭
    Maarrrr jullie zijn er en eerste dag al lekker genoten. Heel veel plezier en ik ben. Benieuwd naar jullie volgende verhalen
    😘🥂
  6. Alice:
    23 juni 2022
    Ee komen er nog een paar verhalen, dus wie weet wat we nog meer beleven 😁
    Groetjes van ons
  7. Jolien:
    Veel plezier!!
  8. Alice:
    Gaat helemaal lukken 😘
  9. Lilian van der Straten:
    23 juni 2022
    Wat leuk dat we mee kunnen lezen. Jullie eerste dag zit erop. Mooi begin. Ben heel nieuwsgierig hoe Sardinie bevalt. Komen veel in Italië maar daar nog nooit geweest. Dus kom maar op met die verhalen. En vergeet vooral niet te genieten. Veel plezier.