Rondje Istrië

9 september 2017 - Rovinj, Kroatië

Vandaag stond een rondreisje Kroatië op het program. We zouden vroeg vertrekken. Helaas dacht mijn slaapritme daar anders over. Tegen negenen moest Alice mij wakker maken, dat gebeurt me zelden. Maar goed, snelle douche en op naar het ontbijt. Gezien onze ervaring van gister vreesden we dat dit weer een langdurige geschiedenis zou worden. Er zat nog één stel dat bijna klaar was, verder niemand te bekennen. Nadat we even de keuken ingezwaaid hadden kwam onze gastvrouw enkele minuten later met het ontbijt. Deze keer alles tegelijk en niet de boter na de maaltijd. Het ontbijt was prima en vervolgens huphup in de oto.

Richting de Kroatische grens zagen we allerlei borden over geld wisselen. Oh ja geen euro’s daar. Nou ja dat zien we daar wel. Maar toen we de rijen bij de grens zagen bedachten we ineens dat we geen paspoort mee hadden. Die laten we meestal in de kamer, gewend als we zijn aan de open grenzen. Die grens bleek dus niet open!

Wij weer 25 minuten terugtuffen 😫. En weer 25 naar de grens. Daar aangekomen bleken de rijen inmiddels flink gegroeid. Pfffff. Maar goed na een reis van 1,5 uur aangekomen in Pula. We zagen een plekje voor de oto aan het water. Op naar de parkeermeter. Dat bleek ook een uitdaging. Je kon wel met kaart betalen maar hoe? We kwamen er niet uit en mopperend besloten we een ander plekje te zoeken. Deze vonden we naast het amfitheater. Hier konden we acheraf betalen en dat moest geen probleem zijn, dan hadden we immers geld gepind.

Na geld gepind te hebben op zoek naar wat te eten, we hadden inmiddels alweer trek, het was alweer twee uur. Toen we op de kaart bij een restaurant keken kwam de serveerder er bij staan en toen we vroegen of ze ook sandwiches hadden zei hij hautain dat het een restaurant was en geen fast food keten. We hebben hem vriendelijk uitgelachen en even verderop vonden we een leuk plekje aan het plein, hier een heerlijke spaghetti verorberd. Na wat rongekuierd te hebben zetten we koers naar Rovinj, half uurtje rijden.

Dit was een veel leuker plaatsje en ook hier hebben we heerlijk in het warme zonnetje gelopen, af en toe kijkend op de weerapp naar het weer in Nederland 😎. Nog even een stevige klim naar een kerk bovenop met mooi uitzicht, wat drinken in het zonnetje. Toen we langs een bakkertje liepen besloten we daar een broodje voor op de kamer mee te nemen, een diner ging er niet meer in.

Op de kamer meteen onze volgende bestemming geboekt, morgen zetten we koers in noordoostelijke richting, naar Maribor

1. Ina Stel:
    11 september 2017
    Wat weer prachtig, Alice en Tony. Onze jongste zoon en zijn vriendin hebben ook dezelfde landen bezocht en vonden het ook prachtig.