hop on hop off in Salzburg

13 september 2017 - Salzburg, Oostenrijk

Vandaag zou het dan mooi weer worden. En inderdaad, bij het ontwaken zagen we de zon op de berg schijnen. Dagje Salzburg stond er op het programma. We hadden gister een Salzburg Card gekocht, hier zaten een heleboel entrees en kortingen in. Eens kijken als zuunige Ollanders of we die er uit zouden halen 😁.
Eerst, na een heerlijk ontbijt (onze gastvrouw in een echte Oostenrijkse dirndl) met lijn 21 naar de stad waar we de hop on hop off bus gingen nemen. Deze snel gevonden en opgehopt. Eerste hop off was Schloss Hellbronn. Hier was onder andere een prieel die voor The Sound of Music gebruikt is. Ook was er een tour door een wasserspiele. Hier werd op diverse plekken op totaal onverwachte momenten uit allerlei gaten water gespoten tot grote hilariteit van de gids, als er weer een paar Japanse dames gillend wegrenden. Die Japanse dames overigens zijn de ganse dag bezig met selfies te maken met een selfiestick. Thuis gaan ze de vakantie pas beleven!
Hierna verder naar de volgende stop, dit was een snelle kabelbaan naar een vesting hoog op de berg bij Festung  hohensalzburg.  Daar hadden we een prachtig uitzicht. Het eerste punt waar we mooi uitzicht hadden was bij een terras maar de serveerster stuurde iedereen die daar niet wat ging nuttigen met harde hand weg, naar de volgende panorama platz. Omdat wij toch graag hier een foto wilde maken hebben uit bittere noodzaak maar een stuk Sachertorte met koffie genomen!😃
Na hier genoeg gezien te hebben, opgehopt naar de Mirabellplatz. Hier waren mooie tuinen. Even rondgelopen en de rivier overgestoken, op naar het geboortehuis van Wolfgang Amadeus Mozart. Dat was erg mooi om te zien waar ze gewoond hadden.
Intussen hadden we nog een kaart bemachtigd voor een rondvaart (uiteraard inclusief in onze card!). Deze begon om vijf uur. Net als onze rondvaart in Ljubljana was ook hier geen fl..... aan. Er gaat niets boven een rondvaart in Amersfoort kan ik je nu zeggen.
We hadden al eerder een Indiaas restaurant gespot, en na de enerverende rondvaart besloten we hier lekker te gaan eten. Het rook hier heerlijk en we hebben hier een heerlijke Indiase maaltijd genuttigd.
Vervolgens lijn 21 weer opgezocht naar onze bed & breakfast en nu uitrusten van alle indrukken! Onze gezondheidsapp op onze iPhone wist ons te melden dat we weer 8 km geslenterd hebben dus dat hebben we wel verdiend!
Doei!

1. Diny bp:
    13 september 2017
    Wel een heeeeel mooi uitzicht bij de Sachertorte
  2. Gea van der Veen:
    13 september 2017
    Nou ik heb weer genoten van jullie geweldige dag in Salzburg!! 👍