Ljubljana en Maribor

10 september 2017 - Maribor, Slovenië

Na het ontbijt vanmorgen in de regen de auto weer ingeladen en op weg naar Maribor.

We willen ook graag weer een Europeese hoofdstad van ons lijstje schrappen dus gaan we eerst naar Ljubljana. Dat ligt op weg naar Maribor, dus komt goed uit.

Het regent heel hard, het komt met bakken uit de lucht vallen.

In Ljubljana vinden we snel een parkeerplaats. Paraplu op en wandelen maar. Er is best wel bedrijvigheid en ondanks dat de winkels gesloten zijn, zijn de terrasjes open en zijn er veel mensen op straat.

Ljubljana heeft mooie gebouwen, mooie brug met draken, de driedubbele brug, en de brug vol met hangslotjes. Dat zie je wel in meer landen waar verliefde stellen een slotje aan hangen.

We kuieren door de stad, hier en daar een foto, nog bij Desigual naar binnen.

Als we later op een terrasje zitten met een kopje koffie en een tosti, komt Tony erachter dat z'n petje mist! Zijn dierbaar petje van Pink Floyd, in Londen gekocht!

Tony loopt terug naar Desigual en zoekt overal, maar nergens meer te vinden ;(

We maken nog een rondvaart in Ljubljana over de Drau. We zitten droog op de boot maar erg bijzonder is de rondvaart niet. De boot gaat de stad uit waar niets is te zien en vaart weer terug.  Alleen de eerste en laatste meters in de stad is aardig.

De regen komt weer met bakken uit de lucht dus we gaan niet de klim naar het kasteel maken, maar slenteren weer terug naar de auto en rijden naar Maribor.

Voor Maribor wordt het droog en wordt het weer warmer. We zoeken ons hotel op. De gastheer zit vol met grapjes en we hebben de keus uit twee kamers. We nemen de kamer met het bad! Heerlijk vanavond in bad! :)

We hebben een groot balkon en zitten daar nog heerlijk even te lezen totdat we op zoek gaan naar een restaurant. De hotellier vertelde al dat er een Italiaan 500 mtr verderop zit.  nou we hebben er heerlijk gegeten!

Nu uitbuiken en dan in bad!

Morgen gaan we de stad verkennen

1. Wina:
    12 september 2017
    👨🏻‍🎨☔️ petje kwijt en regen kan jullie pret niet drukken.(misschien nog online een pet te bestellen ). Genieten nog.