Untersbergbahn en onderweg naar huis

14 september 2017 - Wertheim am Main, Duitsland

Lekker ontbijtje weer gehad. Nog even twijfel of we nog een nacht zullen blijven. Maar het wordt ook hier weer slecht weer vanmiddag en de rest van de week, dus we pakken toch maar weer in! Op richting Amersfoort.

We hadden al besloten om eerst langs Berchtesgaden te gaan, dus afscheid genomen van Elfi in haar mooie Dirndl.

Na een kwartiertje zien we een Bergbahn naar boven.. zullen we... zullen we niet...

Terug gereden naar het begin van de UntersBergbahn. Naar binnen... zien we dat een ritje naar boven 23,50 pp kost 😳

Tjee wat veel! Dan ziet Tony plotseling dat het met de Salzburgkarte kan. Ff opzoeken en ja hoor zit gratis op de kaart. De kaart van mij zit nog in mn tassie, maar Tony zegt: die heb ik al weggegooid!!

Aaaaaaggghhh! Misschien ligt ie nog in de prullenbak op onze kamer. Hup gauw in de auto en terug naar frau Elfi.

Tony belt aan en wordt begroet door Elfi, en ja hoor hoewel ze al aan de kamer schoonmaak waren begonnen is de prullenbak nog vol en wordt daar de kaart uitgevist. De kaart was 24 uur geldig en volgens ons was de eerste scan rond 11.00 uur, dus zouden we nog een uurtje hebben. Gauw weer teruggereden naar de Untersbergbahn! Spannend! Komen we er nog mee in en sparen zo 47,- uit? Jaaaaaa, het lukt! Met allebei een dikke grijns stappen we in de cabine! De cabine is stampend vol en het gaat gestaag aan naar boven. Ooohhh wat mooi, wat een prachtig uitzicht!

Best ook wel eng hoor aan zo'n kabeltje omhoog. Boven wandelen we wat in het rond, schieten foto's en zitten er nog even op het terras met een koppie koffie.  Allerlei mensen gaan verder naar boven met bepakking en wandelstokken voor een bergwandeling. Wij genieten van het prachtig uitzicht op Salzburg en van de warme zon. Het is gewoon warm hierboven.

We lopen weer naar de exit en de kabelbaan gaat zo weer naar beneden. We moeten nu toch maar gaan, anders komen we buiten de 24 uur en moeten we alsnog betalen. Maar ons pasje wordt gescand en we kunnen nog weer mee terug. Joehoeee toch maar mooi geflikt hihi!

Op naar Berchtesgaden! Is maar een paar kilometer, daar parkeren we de auto en lopen nog door het mooie centrum.

Als we alles wel hebben gezien stappen we weer in de auto, op naar huis!

Het duurt niet lang of de lucht wordt donker, erg donker! Het begint te regenen, zeg maar gieten, en stau na stau, blehhh!

Terwijl we rijden boek ik alvast een kamer in Wertheim. Kunnen we in elk geval lekker eten en slapen vanavond.

We spotten onderweg de meest gekke kentekens:

Gt st

Paf te

Beef

Ba h

Si ri

We krijgen onderweg zowaar nog dat ronde gele ding te zien maar zien ook vele files ;(

Enfin, tommetje leidt ons vroegtijdig de A3 af om file te vermijden en we gaan binnendoor naar Wertheim waar Gasthof Hotel zum Ross op ons wacht!  We krijgen hier een prachtige kamer, en we zetten onze tas binnen en direct maar naar het Gasthof gedeelte  om lekker te eten:)

Een heerlijke Schnitzel en Cordon Bleu met een bier en een bel wijn!  Heerlijk!

Voldaan en moe kruipen we straks ons bedje in!

Morgen nog zo'n 480 km naar huis, en dan Gijsje knuffelen!  En Tony kookt morgen thuis weer lekker zelf:) en ik laat ne verwennen op mijn verjaardag :))

Welterusten!

1. Harma:
    14 september 2017
    Goede terugreis alvast! Xxx
  2. Ina Stel:
    15 september 2017
    Weer een prachtig reisverhaal. Goede reis terug.
  3. Wina:
    15 september 2017