Naar Piran aan de Sloveense kust

8 september 2017 - Piran, Slovenië

Het ontbijt vanmorgen was wel even anders dan we gewend waren. Er zaten al diverse mensen te wachten. Er was niets gedekt en het duurde allemaal erg lang. Toen we het brood en de lauwe koffie op hadden vroeg de dame of we nog boter wilden! %£!.{$%^*

Enfin we hebben wat in de maag en vertrekken naar Piran. Het is een kustplaatsje dat eeuwenlang aan Venetië toe behoorde. Het wordt de "parel van de Adriatische zee" genoemd. Op het Tartiniplein is het Tartinifestival gaande en we staan een poosje te kijken. Kinderen springen en er zijn verkleedpartijen.

Mooie gebouwen en we slenteren langs de zee rondom het plaatsje, we genieten op een terras van het uitzicht. We lunchen hier en de sandwich tonijn blijkt een gigantische panini te zijn met friet erbij. Tjeeeeemineeee pfff wat een hap! Met een buik dik en rond lopen we verder.

Als we naar ons idee alles wel hebben gezien laten we ons door een gratis bus terugbrengen naar de parkeergarage.

Wat zullen we doen... noord of zuidwaarts... we gaan noordwaarts naar Triëst. Het is een half uurtje rijden en we zijn in Italië.  Nadat we de auto hebben geparkeerd lopen we richting centrum.  We zien de Grande Canal en vlakbij  op het plein drinken we wat. Er is een parkje wat we zoeken. Het ligt op een berg in de stad en we moeten behoorlijk klimmen om er te komen!  Met trillende benen en de tong op de knieën komen we uiteindelijk bovenaan! Maar de moeite wordt beloond! Een prachtig uitzicht en een soort van ruïne of opgraving vinden we daar naast een kasteel.

Hier is dus de cache verborgen, maar deze vind ik wel. Yeahh!

Na op een bankje weer te hebben uitgerust moeten we weer naar beneden, richting de zee! We zien een trap naar beneden en nemen die. Beneden zien we dat we daar eerder voorbij zijn gelopen en dus die hele klimmende wandeling niet hadden hoeven doen :)))

Maar we komen nu wel op het Piazza dell'Unità d'Italia! Prachtige gebouwen rondom dit plein! Er zijn een paar lounge stoelen vrij en we ploffen neer voor een drankje! Oh wat is dat dan heerlijk!

We genieten nog van het zonnetje en de bedrijvigheid op het plein.

Rond 18.30 zijn we moe en lopen weer terug naar de auto. Als we Triëst uitrijden begint het te regenen, en even later plenst het!

Onderweg nog in een Gostilna Morski konjiček ofwel restaurant Seahorse gegeten. Allebei een pizza voor 7 euro. En nu? Nu lekker relaxed op bedje liggen. Want stoelen hebben we niet op deze kamer hahahaaaa. Zin in morgen, dat dan weer wel;)

1. Harma:
    8 september 2017
    Mooi verhaal weer!
    Slaap lekker op jullie slaapzaaltje 😄