Onderweg naar San Cataldo via Martina Franca en Ostuni

14 september 2019 - Martina Franca, Italië

Ik hoop dat onze trouwe volgers niet de hele nacht hebben liggen wachten op ons verhaal van vrijdag maar we hadden gisteravond geen puf meer. Maar hier is het dan toch ;-).

Na een nacht in de trullo (aardig geslapen ondanks slecht bed) de spullen ingepakt en vast in de auto gegooid. Even stukje Alberobello ingelopen voor een ontbijtje. We vonden meteen een terrasje voor een heerlijke koffie en een croissant. Hierna hophop in de auto, op naar San Cataldo bij Lecce. Hier blijven we vier nachten. Maar eerst onderweg nog twee plaatsjes bezoeken, te beginnen met Martina Franca. Auto geparkeerd buiten het centrum, stukkie lopen, goed voor de gezondsheid app op de iPhone. Dit was weer een mooi stadje. Toen we ergens liepen hoorden we zingen, een operastem die steeds hetzelfde stukje oefende. We liepen een stukje terug en er stond ergens een groot raam open, dit bleek een cultureel centrum te zijn waar iemand les kreeg. Was echt prachtig om te horen! Na een stuk rongedwaald te hebben, kwamen we weer op het geluid af en vonden zo makkelijk de weg terug naar de auto.

Volgende stop was Ostuni, bekend als het witte stadje. Ook hier buiten het centrum geparkeerd en een steile weg omlaag gelopen, dat leek eerst helemaal niks, tot we in het toeristische centrum kwamen. Daar eerst even een lunch en vervolgens geklommen tot we een prachtig uitzicht kregen over de Adriatische Zee. Prachtige straatjes een doorkijkjes ook hier.

Toen we daar uitgekeken waren terug naar de auto, maar toen moesten we weer klimmen wat we eerst gedaald waren, en het laatste stuk naar San Cataldo. Onderweg bedacht ik me dat ik in een volgend leven verkeersborden met slechte weg aanduiding fabrikant word in dit deel van Italië, daar moet je schatrijk mee worden, wat een wegen zeg. Daar is België een paradijs bij en Nederland natuurlijk helemaal. Maar het hoort ook bij de charme van deze streek.

Eenmaal aangekomen bij onze nieuwe gastvrouw die zeer matig Engels sprak zagen we dat dit wel een heel mooi plekje was. Heel veel tuin, prachtig. Na een lekkere koffie gekregen te hebben onze kamer ingeruimd, beetje uitgerust en op naar de kust, daar zouden wat restaurantjes zijn. Het was er echter bijna volledig uitgestorven. Wel even rondgewandeld, het was behoorlijk winderig.

Terug richting Lecce waar aan de rand een paar restaurantjes zouden zitten, maar ook daar was niet veel te vinden.  We hadden geen zin nu het centrum in te gaan dus we besloten bij de Lidl een paar voorverpakte broodjes te halen, en hebben deze lekker opgepeuzeld bij het zwembad onder de volle maan. Gelukkig hier geen prikbeesten dus we konden rustig even blijven zitten tot we voldaan ons mandje weer opzochten.

1. Wina Fakkeldij:
    14 september 2019
    Wat heerlijk weer! Mooi foto’s ! Ik heb zin om ook naar Italië te gaan. Zo mooi.
  2. Alice:
    15 september 2019
    Het is ook zeker de moeite waard!
  3. Hans:
    14 september 2019
    ik zou met dat ouwe fiatje verder gaan:))
  4. Alice:
    15 september 2019