Tarente

18 september 2019 - Tarente, Italië

18 sept: Onze eerste nacht in deze b&b. Hadden we al gezegd dat het een spierwitte kamer is? Toen ik vanmorgen wakker werd dacht ik ‘wanneer komt de zuster.  Die kwam niet. Toen maar een kopje oploskoffie gemaakt. En na wat lummelen en poedelen in de kleren. Want deze b&b is eigenlijk b&.......b. Want de breakfast was elders in een cafe tien minuten lopen. Daar aangekomen na een al bloedhete wandeling mochten we ieder twee dranken (koffie en jus d’orange) en één croissant! Wat een verschil met het prachtige ontbijt eerder bij Lecce. Maar goed het is overal anders en de jus was vers en de croissants lekker.

Nadat we teruggelopen waren op naar Tarrente. Klein stukje rijden door de verkeersjungle en zowaar een mooi plekje voor de auto gevonden. Na wat puzzelen dachten we toch te zien dat we moesten betalen. Gelukkig zagen we na enig speuren een parkeerautomaat. Paar euro ingegooid en aan de wandel.

Tarente bestaat uit een paar delen. Wij stonden aan de rand van een wat nieuwer deel en na de brug overgestoken te hebben kwamen we in het oude deel. Nou oud was het! In een straatje eerst even een lekkere koffie en een chocolade croissant, we hadden alweer trek 😄.

Toen de stad verder doorgelopen, maar we vonden het niet geweldig. Wel weer een trouwerij in een kerk gezien en het water rondom de stad is een mooi gezicht. Toen we er weer uitgelopen waren besloten we grotten (parco nazionale terra delle gravina) op te zoeken, hadden we mooie plaatjes van gezien. In Google Maps gezet en op pad. Mooie route! Alleen werd het weggetje smaller en smaller en de weg was bijna geen weg meer. We waren bang dat ons Twingootje uit elkaar zou vallen en besloten om te keren.

Nieuw plan. We hadden een plaatsje bovenop een heuvel zien liggen en op de kaart zagen we dat dit Mottola moest zijn. Dan maar daarheen. Boven aangekomen auto neergezet (heerlijk rustig, geen toerisme) en beetje rondgekuierd. Was behalve het uitzicht niet veel te zien, toen we terugreden zagen we een bar met terras dat open was (bijna alles is hier dicht tussen een en vijf) en daar lekker gaan zitten met een biertje, Spritz (ja daar is ‘ie weer!) en een paar olijven en knabbels. Er zat ook nog een Nederlands stel en daar nog even mee gekletst.

We zijn vervolgens met een omweg naar onze kamer teruggereden en daar nog wat geluilakt tot het een beetje Italiaanse etenstijd was. We hadden eerst bedacht naar Tarrente te gaan maar gezien de drukte daar zagen we daar maar vanaf. We hadden gister een restaurant gespot met een groot terras. Dus maar daarheen.

We waren daar rond acht uur en er was nog geen kip! Toch maar neergestreken en een pizza met drankjes besteld (Alice weer een ...... ja Spritz 😂). De bediening was leuk, de pizzaaas ok. Langzamerhand druppelden er meer mensen binnen.

Toen ons buikje weer gevuld was de weg terug naar onze b&b gevonden, en na weer een mooie dag met verrassingen in onze koele airco kamer lekker zzzzzzzzzz.

Tot morgen!

1. Joke:
    18 september 2019
    Ik mis alleen nog een foto van een mooie witte kamer. Wat een heerlijke dag weer
  2. Alice:
    19 september 2019
    Alles is wit behalve de tegelvloer. Dat dan weer wel. Het maakt het ontzettend kil met die tegels in hoogglans 😎 fotootjes gemaakt hoor. 😂
  3. Reinier:
    19 september 2019
    Leuk verslag, weer! Genieten hoor! Fijn om in gedachten met jullie mee te kunnen reizen.