Lecce en Torre dell’Orso

14 september 2019 - Villaggio Dario, Lecce, Italië

Zaterdag 14 september

Vanmorgen een overheerlijk ontbijt gehad van onze gastvrouw. Yoghurt met fruit en cornflakes, broodjes, gebakken ei, allerlei zoete croissants en koekjes en cakes. Teveel om op te noemen. Bij het ontbijt waren ook Isabelle en Andreas uit zuid Frankrijk. Gelukkig spraken ze goed Engels dus hebben we gezellig gekletst.

Ze hadden gisteravond heerlijk gegeten bij La Terrazza in Het dorp. Maar daar later meer over ;(

Nog even uitbuiken en dan vertrekken we naar Lecce. Lecce staat bekend om zijn krullerige eclectische barok.

Het is uiteraard weer een kunst om de auto kwijt te raken. We snappen ook geen jota van al die borden hier waar wat bijgeschreven is. Er staan in een straatje wat auto’s en we nemen de gok, halen een parkeerticket om de hoek en we gaan.

Het is even zoeken waar nu toch het centrum is, we volgen wel centro historico maar echt bijzonder vinden we het nog niet.  We wandelen door de straatjes en hier en daar wel een mooi gebouw, Castello Carlo V is gaaf om te zien en het amfitheater.  We shoppen nog een mooie tas voor mijn verjaardag morgen, dus ik weet wat ik krijg ;) [ze weet nog niet alles (TM) 😜]

Op een terrasje in de schaduw eten we nog een heerlijke tonijnsalade.  Dan zoeken we de auto weer op.... en ja hoor... we zien het papier al wapperen achter de ruitenwisser... bekeuring 42 euries... het was een gok... jammer van het parkeerticket... hadden we beter niet kunnen kopen hahahaaa.

We overleggen wat we zullen gaan doen! Ja nog maar naar zee, het is niet ver, dus op naar Torre dell’orso!

Het is onderhand bloedheet en aan het strand is het tjokvol. Kan niet anders, op zaterdag zitten de Italianen aan het strand. Maar mooi om te zien en we lopen zo een stuk, drinken wat in een strandbar en dan rijden we met de auto nog een stuk terug langs het strand en zien de mooie rotsen. We kijken nog een poos bij een soort van uitholling in de rotsen waar mensen in sprongen.

Moe gaan we naar onze B&B. Ff met de voetjes omhoog en dan op naar La Terrazza waar het Frans stel van vanmorgen zo over pochte. Nou..... holladijeee die Fransen hebben echt geen smaak. Zo’n ongezellig restaurant hebben we van ons leven nog niet gezien. Een grote vreetschuur in TL verlichting. Niemand die er zat te eten en de bediening zo onvriendelijk als het maar kan. Alles was teveel moeite. Een halve krop sla in een bak geflikkerd, de Scalopina was echt niet te vreten zo vet en vies, alleen de friet smaakte. En Tony had pizza die redelijk was.

Dus alleen wat sla en friet gegeten. Nou dit was wel beter voor de lijn zullen we maar denken 😂maar naar de Frans lui luisteren we niet meer.

We zijn dus heel snel klaar en rijden weer terug naar de B&B. Valt me wel op dat er langs de wegen zo ontzettend veel troep ligt. Overal afval, plastic en troep.

Nou we hebben wel weer een paar mooie plaatjes geschoten. Morgen weer op stap, dus trusten alvast!

1. Reinier:
    15 september 2019
    Heerlijke verhalen, luitjes!! Wat een mooi land is het toch, hè!? We wanen ons met jullie ‘storie’ weer even terug in Puglia.
    Geniet ervan! Ciao!