Happy birthday in Otranto

15 september 2019 - Otranto, Italië

Zondag 15 september

Yes! It’s my birthday! Ik word wakker met een liedje in mijn oren gezongen door Tony: Happy birthday.... ...direct krijg ik mijn kadootje die ik gisteren had uitgezocht haha, maarrrrr ik krijg nog een verrassing: premium kaartjes voor de nieuwe musical Anastasia! Wat een gave verrassing!

We springen onder de douche en gaan naar beneden om te ontbijten. Weer die lekkere bak fruit met yoghurt enzo. Verder eet ik alleen wat droge toast want m’n darmen zijn behoorlijk van streek. Voel me niet jofel daardoor.

Maar goed we gaan wel op stap en we zien wel. Het plan is om naar het uiterste puntje van de hak te rijden naar Santa Maria di Leuce.  We nemen de toeristische route, nou dat hebben we geweten haha, we kwamen bij een dorp waar markt was en we niet door mochten. Een omleiding werd niet gegeven dus we rijden over de meest kleine smalle hobbelwegen met gaten waar je U tegen zegt!

We hebben zelfs nog even over de plaatselijke markt van het gehucht gelopen omdat we dachten er wel een kop koffie te kunnen kopen maar nee hoor, niks te krijgen...  dus hup weer de auto in en maar weer verder gehobbeld.

In Santa Maria di Leuce langs de boulevard gekuierd.  Wel wat gedronken en nog heerlijke sandwich gegeten aan zee. Verder is dit geen echt bijzondere plaats, maar wel het puntje van Italie.

We rijden langs de kust naar Otranto!

Een prachtige kustlijn met rotsen, strandjes, prachtige vergezichten over zee! Het lijkt wel op de Kroatische kust maar dan zonder eilanden voor de kust :)

Dit is weer genieten!

In Otranto aangekomen is het nog weer een uitdaging om de auto te parkeren. Onbegrijpelijke borden of je er nu juist wel of juist niet mag parkeren. Tony vraagt een paar mannen die er uit zien als parkeerwachters, maar ja die spreken natuuuuurlijk geen woord Engels.

Met handen en voeten zijn we erachter dat je daar dus niet mag parkeren, dus auto weer in, de bocht om en waarachtig precies een plekkie voor ons Twingootje.

Dat is ook nog een verhaal... de auto was met lege ruitensproeier afgeleverd, tja en hoe vul je die bij... geen hendel te vinden zoals bij elke normale auto, dus gegoogled, (lang leve google) blijkt dat de motor achterin zit en de vloeistoffen wel voor. Je moet roostertjes weghalen, twee hendels wegbuigen, motorkap in zijn geheel naar voren wegschuiven zodat je met enige acrobatiek bij de vulfles kan!

Nou, dat gaan we zeker niet doen, die motorkap krijgen wij nooit meer terug! Dus we gooien gewoon een half flessie water over het raam! Vele malen sneller hahahaaa!

Nu weer verder: we lopen dus Otranto in. Wat een prachtig stadje! Leuke straatjes met terrasjes, winkeltjes, sfeervol hier!

We besluiten hier een poosje te blijven en hier ergens een gezellige eettent te zoeken. Alleen de meeste Italianen zijn pas half acht of nog veel later open!

Uiteindelijk vinden we een restaurant waar we neerploffen. Ze zijn nog niet open maar de ober geeft ons een Spritz van het huis. Heerlijk wat lekker, dat is prosecco, campari met prikwater! Hmmmm, we krijgen er nog een hapje bij met tomaatjes en basilicum.  Het eten is hier verrukkelijk!

Opeens komt er een man aan met zn vrouw...haha die kennen we uit het vliegtuig! Zijn ook een rondreis aan het maken. Die man sprak me aan op de heenreis in het vliegtuig want dacht dat hij me kende, maar zij kwamen uit Limburg. Wel grappig.

Wat een heerlijke avond zo, moe en voldaan wandelen we terug naar de auto en rijden weer terug naar onze B&B.

Morgen gaan we n dagje rusten en van het zwembad genieten, is de bedoeling;)

Gaaaaappppp...... morgen gezond weer op!

1. Ans Huisman:
    16 september 2019
    Supermooi dorpje. Wat een héérlijke vakantie! En wat ben je verwend.
  2. Alice:
    Tis ook ja n laiverd!
  3. Joke:
    16 september 2019
    Wat een heerlijk relaxte vakantie. Gewoon naar links als je naar links wil. Naar rechts als je naar rechts wil. En blijven hangen als het ergens leuk is. 👍👍
  4. Alice:
    Psies heerlijk!