Schloss Schönbrunn

29 september 2022 - Wenen, Oostenrijk

Vrijdag 22 sept

Vanmorgen een activiaatje gegeten, gedoucht en op naar de bus want lijn geel gaat om 9.45uur. We nemen plaats bovenin de bus en laten ons naar Schloss Schönbrunn brengen. Daar stappen we uit en kuieren om het paleis en door de tuinen.

Op het terras nog een koffie met Apfeldrudel mit sahne gegeten. Toen weer naar de bus en bij Schloss Belvedere er weer uit. We vinden dit paleis nog mooier. Het is bewerkt met mooie barokke beeldhouwwerken en figuren. Ook hier lopen we er om heen en aan de achterzijde bevindt zich een prachtig park met in de verte het Untere Schloss Belvedère. Tony loopt heel ver de tuin in en gaat naar boven Graciella, terwijl ik bij het paleis op een bankje blijf wachten.

Uiteindelijk met de bus terug naar het beginpunt en we lopen de straat in voor een burger.  Dan terug voor de bus rode lijn. Helaas blijkt er geen rode en blauwe lijn te zijn tussen 14 en 16 uur. Er is een demonstratie en de bus staat stil tot na 16 uur. Dan lopen we maar even naar ons appartement om de hoek.  Lekker even voetjes omhoog en kijken we straks wel weer. Om 18.00 uur hebben we de grijze route, de zogenaamde lichttour gedaan. Het had wat donkerder moeten zijn of de bus later, maar er gaat er maar één per dag om 18.00 uur. Na terugkomst wandelen we naar de Naschmarkt wat eten.

Daarna terug en skip bo gespeeld en liggen lezen. Lamp uit

1. Joke:
    29 september 2022
    Je zult maar kleurenblind zijn. Heb je sowieso een probleem met al die routes