Hop on hop off

29 september 2022 - Wenen, Oostenrijk

Donderdag 21 september

Lekker geslapen. We gaan naar de Opera waar de hop on hop off begint en we kopen een ticket voor 72 uur Vienna sightseeing.  We nemen blauwe route. Stappen uit bij het Hundertwasserhaus en wandelen er naartoe.  We kunnen daarna op de volgende bus wachten maar besluiten de route verder te lopen naar het Prater. Gaan in de beroemde reuzenrad. Lunchen op terrasje en lopen zoeken naar een opstapplaats voor de bus. Vinden we niet dus lopen we naar de volgende poi: Franz von Assisi Kirche. Ook een indrukwekkend gebouw. Helaas is mijn conditie  0,0 en steeds op muurtjes, terrasjes zitten.

Dan opnieuw een zoektocht maar uiteindelijk vinden we de opstapplaats en dan blijkt de bus net weg te zijn dus wachten op de volgende.

Gelukkig valt het mee en stappen we op en maken de blauwe route af. Bij het beginpunt stoppen we en wandelen nog ff in de stad en naar de Karlskirche, waar we kaartjes voor hebben voor zaterdagavond het concert van Vivaldi.  We praten nog met iemand voor de kerk en deze vraagt of we stroopwafels hebben meegenomen. Hij was wel in Nederland geweest.

Dan terug naar appartement, maar een paar meter van het appartement en ff voetjes rust geven. ‘S Avonds wandelen we de stad in om de hoek en eten bij Ilona’s stüberl. Een schnitzel als een deurmat. Heerlijk gegeten.