Op naar Athene

8 oktober 2023 - Athene, Griekenland

Om 3.00 uur moesten we bij het Raadhuis in Hilversum zijn. De bus stond er klaar om ons (40, later blijken er 34 te zijn vanwege afvallers) naar Eindhoven te brengen. In de bus nog even geslapen, want dat was er nog niet van gekomen.
Op het vliegveld ging het best snel ondanks dat het erg druk was. Er was toch een stel wat de paspoorten vergeten was. De reisleidster heeft ze geholpen en gelukkig kwam het goed.  Was ons bijna overkomen dat we niet mee konden want Tony was zijn paspoort kwijt. Alles nagezocht, en uiteindelijk vond ik het in een vest! Pfff dus toch mee.
We waren onderweg in het vliegtuig  toen werden twee zussen onwel, dus hoop gedoe met zuurstofflessen en medical assistentie toen we landden. Éen van de zussen werd begeleid weer naar huis te vliegen, de andere ging toch mee de bus in.
De bus stond klaar op het vliegveld. We reden eerst naar Pireus, een havenplaatsje wat vroeger Athene was.  Een erg leuk plaatsje waar we met elkaar hebben geluncht. Toen ging de reis verder richting centrum Athene, we passeerden verschillende bezienswaardigheden:   Academia Platonos, panathenaicstadium, uitzicht op het Panthenon, prachtig allemaal.
Om 17 uur waren we bij het hotel. Mooi trendy hotel, beetje te hard bed, maar dat mag de pret niet drukken. Om 19.15 moeten we weer klaar staan want dan gaan we met zijn allen uit eten.
Het is niet ver lopen en er zijn drie lange tafels voor ons klaar. Er komen in rap tempo allerlei hapjes, griekse salade, tzaziki, brood, balletjes kipstukjes, paar soorten frietjes, de meest lekkere hapjes. Rond en voldaan lopen we rond 21.40 weer terug naar het hotel.