De drie Amersfoortse keien naar New York

19 april 2019 - Weehawken, New Jersey, Verenigde Staten

18 april. Om 5 uur staan we bij Wilma voor de deur. Joke is er ook al en nadat de koffertjes de auto ingegooid zijn vertrekken we naar Schiphol, waar Tony ons naar toe brengt.

We zijn on line ingecheckt en kunnen direct door naar de douane. Als we bij de juiste gate zitten te wachten wordt gevraagd wie zijn trolley in het ruim wil hebben want het is volgeboekt.

We kijken elkaar aan en besluiten mee te werken want dat kan best tot Edinburg. Daar hebben we toch 2 uur wachttijd.

Hoeven we er niet mee te slepen ook dus zo gezegd zo gedaan!

Naar Edinburg is maar heel even vliegen en dan gaan we naar de bagageband. Maar geen koffertjes!

Pfff peentjes zweten! Maar goed uiteindelijk komen we erachter dat ze automatisch op de volgende vlucht naar NY zijn overgeboekt en we de koffertjes daar krijgen.

In Edinburg stappen we in het volgend vliegtuig van Delta airlines. Nou wat een mooi vliegtuig! Veel ruimte en wat een goede verzorging! Om de haverklap krijfen we drinken, snacks en dinner en lunch! Echt super verzorging!

We vliegen in tijd terug en het is rond 12.30 als we op JFK landen. Een uur eerder dan verwacht. Maar door de douane is een ramp: honderden mensen, ook van andere vluchten worden in een slang naar de douane geleid. Wel 2 uur doen we erover voordat we erdoor zijn. Vingerafdrukken worden genomen van iedereen dus we staan hier direct geregistreerd!  Dan naar de hal om de trolleys te halen maar het staat al niet meer op het scherm. Langs de bagagebanden gelopen en niets te vinden! Beetje paniek! Gelukkig zegt een mevrouw in het midden staan koffers uit Amsterdam. Overal tussen de banden staan al ladingen koffers van mensen die bij de douane moeten wachten. Dus we kijken nog even verder en gelukkig zien we in de laatste rij onze 3 trolleys bij elkaar staan. Poe heee!

Dan naar de uitgang want James onze host van de air benb zou ons ophalen.

Iets later dan gepland staat James er. Een  aardige man neemt ons mee naar zijn auto en we kletsen wat en hij vertelt ons over van alles. Het is erg druk op de weg en normaal is het een uurtje rijden maar we doen er veel langer over. James stopt nog bij een supermarkt zodat we onze eerste boodschapjes kunnen halen.

Aangekomen in Weehawken toont hij het appartementje boven zijn eigen woning waar we kunnen verblijven. Het ziet er keurig uit! Twee slaapkamers, keuken, badkamer en zelfs sommige dingen aanwezig. In de badkamer shampoo, douchegel en conditioner aanwezig. In keuken thee, koffie, flesjes water en nog veel meer. Dit ziet er geweldig uit!

We ruimen onze spulletjes op en lopen de straat uit om te kijken waar we kunnen eten.  Eerst even naar de Hudson met de blik op de skyline van New York. Prachtig! We vinden een klein stukje verderop een Indiaas restaurant en ploffen daar neer. Heerlijk gegeten van de Indiaase curry en tandoori.

Moe maar voldaan lopen we terug naar ons appartementje. Ff douchen en dan heel vroeg 20.30 het bed in. Maar dan is het thuis ook al half drie ‘s nachts.

Heerlijk slapen zzzzzzzzzzz

1. Ingrid:
    19 april 2019
    Wat alweer een leuk verhaal,leef helemaal mee😘
  2. Harma:
    19 april 2019
    Mooi! Wat alweer een avontuur!
  3. Antje:
    Lekker gaan genieten
  4. Petra Van Bergen:
    Heel leuk. Geniet ervan dames
  5. Joke Guliger:
    19 april 2019
    tja zo gaat dat in Amerika, geen snuffelende honden bij de douane? Wachten duurt altijd zo lang.in Denver waar mijn zoon woont hebben ze inmiddels kiosken waar je alles in kunt voeren en vingerafdrukken nemen. Gaat een stuk sneller. Veelplezier nog, New York is geweldig.
  6. Ans Jonas:
    Leuk om dit te lezen
  7. Monique:
    19 april 2019
    Wat super om te lezen, dat je daar nog tijd voor had en puf. Heel plezier daar.
  8. Ans Huisman:
    21 april 2019
    Wauw, dat wat een spannend begin. Heel veel plezier!
    Hopenlijk gaat de rest van de reis van een leien dakje