3e dag via Portimao naar Foia en Caldas de Monchique

13 april 2017 - Caldas de Monchique, Portugal

12april 2017

Vandaag aan mij de eer om een dagverslagje te schrijven. Ik doe mijn best.
Na weer een kwartiertje yoga en een stevig ontbijt in de auto gestapt om richting Caldas de Monchique en de  Foià te gaan. Onderweg besloten we om eerst door te rijden naar de Foià. Het is de hoogste berg van het Monchique gebergte met een hoogte van 902 meter. Onderweg kwamen we een gezelschap Segway rijders tegen. Idioten!  Het leek ons levensgevaarlijk zo de haarspeldbochten op die dingen. . doodeng... Boven aangekomen na een prachtige rit konden we genieten van het spectaculaire uitzicht over de Algarve en van een lekkere cappuccino. Met slagroom wel te verstaan. En cake.
Vervolgens zijn we weer afgedaald. We wilden eerst naar Monchique maar konden nergens een parkeerplaatsje vinden...dus maar doorgereden naar Caldas  de Monchique. Het dorpje heeft een aantal thermen en ligt prachtig in een dal. Overal  waar je kijkt zie je stroompjes en watervallen. Het is er prachtig begroeid met allerlei platen en bomen. Schitterend.
We hebben er wat rondgewandeld en besloten  toen via de tolweg terug te rijden naar ons appartement.
Daar hebben we nog een poos heerlijk bij het zwembad in de zon gelegen.
Na een verfrissende douche zijn we weer in de auto gestapt en hebben in Armaçao aan de boulevard een restaurantje gezocht en gevonden. We hebben er heerlijk vis gegeten. Afsluiting van een prachtige dag.

1. Antje:
    12 april 2017
    Lekker genieten, het is hier koud en regenachtig. Morgen wordt het niet anders. Bah bah