Dagje Schiermonnikoog

25 juni 2019 - Schiermonnikoog, Nederland

Dinsdag 25 juni

We willen vandaag naar Schiermonnikoog. Het wordt een hete dag en we denken dat er daar wel een windje staat en voor verkoeling zorgt.

We zetten de wekker op 7.15. Tony had geen oog dichtgehad van de warmte, maar we besluiten toch maar te gaan. Half 8 lekker ontbijtje op het terras aan het water. Het wordt nu al warm!

Huppakee op de fiets en gaan met die banaan...oh jeedat valt nog niet mee als je altijd elektrisch aangedreven fietst ...de beenspieren worden duchtig aangesproken en het knietje en de enkel laten weten dat ze dit niet leuk vinden.

Het is een half uurtje fietsen en voortdurend trekt iemand aan mijn rem zodat ik in de eerste versnelling het doel: de boot haal. Potjandosie wat is het al druk op de boot. We zitten op het dek in de zon wachtend op de afvaart. Onderhand al geroosterd voordat de boot de haven heeft verlaten. Toch maar kijken of er benedendeks een plekje is. Twee deks naar beneden is plek en het is er een lawaai van joelende, schreeuwende kinderen, die vast op schoolreis zijn.

Als we van boord zijn fietsen we linea recta naar het dorp en zoeken een schaduwplek op een terras. Tied veur n bakkie :)

We fietsen richting zee en bij de vuurtoren stoppen we even om wat plaatjes te schieten.  Bijna bij het strand is een tent waar we gauw weer de schaduw willen zoeken. Je verbrandt levend hier en op het strand is geen zuchtje wind.

Dus bij de strandtent willen we wat drinken, maar het zit hier heerlijk in de schaduw en we besluiten dan toch maar een broodje tonijnsalade te eten. De ober zei al gekscherend, dat zei ik toch!

We moeten natuurlijk wel eens verder fietsen en door de duinen over de schelpenpaadjes. Dat is wat ik ook van vroeger herinner. Als we weer het dorp in fietsen zien we een aantal mensen op het gras liggen onder de bomen in de schaduw. Dat is nog es een goed plan en we zetten de fietsen neer en vleien ons neer op het gras. Ooohhh heerlijk....

Toch na een klein uur verder naar het dorp en een ijsje gekocht bij de lokale super. We zitten op een muurtje en kletsen met wat mensen die het ook te warm vinden en de boot van half vijf maar terug nemen. Wij ook. Het is gewoon te heet.

Gelukkig geeft de weerapp voor morgen de helft aan graden aan.

Denk dat de volgende vakantie maar de Noordpool wordt haha.

We zijn bijna de eersten bij de boot met de fiets, maar eerst mogen alle voetgangers de boot op. De mensen met fietsen zijn ongeduldig en dringen ineens allen naar voren. Een flinke hoeveelheid fietsers gaat aan boord en dan zegt de man STOP!

Toen moesten eerst de auto’s en vrachtwagens aan boord. Zo stonden we dus weer een hele tijd te wachten in de loeihete zon. Als eerste aanwezig en bijna als laatste aan boord. Maar gelukkig nog wel n plekje onderin gevonden.

Wat waren we blij weer in ons huisje te zijn en lekker in bad konden liggen om te verkoelen.  Morgen niet fietsen en geen hitte. Hahahaaaa Heerlijk!

1. Harma:
    25 juni 2019
    Je verwacht het niet he....hitte op Schier 😂
  2. Ans Huisman:
    25 juni 2019
    Dus ook heet op Schier.
    Maar knap op je gewone fietsje.
    Nu lekker uitrusten. En morgen genieten van war verkoeling