Zaterdag 20 april weer op stap

21 april 2019 - New York City, Verenigde Staten

Gisteravond hebben we Cubaans gegeten en het was overheerlijk. Het tentje leek op een veredelde cafetaria dus we stapten een beetje  vertwijfeld naar binnen maar toen het heerlijke vlees en gamba’s op tafel verschenen, zagen we de TL bakken boven ons niet meer. In Nederland waren we er qua gezelligheid aan voorbij gelopen zeg maar. Dat valt ons vaker op; gezellige aankleding en een beetje sfeervol licht boven je bord is niet functioneel, dus niet nodig, laat staan dat er een kaarsje op tafel staat. Veel en groot, kennen ze hier wel. Mamamia wat een porties! Nog even en we hoeven niet meer uit eten want dan staat de koelkast vol met doggiebags want das hier de normaalste zaak van de wereld.

Na het eten nog even een wandeling gemaakt naar een prachtig ingerichte supermarkt om yoghurt te halen voor de volgende ochtend en daarna door naar de oplichtende skyline aan The Hudson voor wat kiekjes. Je zal daar de energierekening van op de mat krijgen! We werden helaas ruw overvallen door een enorme regenbui dus hebben het maar even gelaten voor wat het was. Morgen maar opnieuw proberen. Al met al bijna 1.8000 stappen gezet dus het bed was ook wel erg aanlokkelijk. Heerlijk dromen over de aankomende tour met de citybus.

Dag 3

Vanmorgen stonden we in de regen te wachten op de bus. Ha, daar kwam ie. Mispoes, vol! De volgende...ook vol...nog eentje....helaas vol! De vierde stopte dan eindelijk en daar gingen we in onze regencapes. We besloten iets binnen te gaan doen en zo kwamen we uit bij Madame Tussauds. Een enorme rij deed ons even de moed in de schoenen zakken maar het viel mee. Binnen 20 minuten waren we binnen. Het was leuk allerlei ‘bekenden’ tegen te komen en sommigen mochten met ons op de foto. Toen we eruit kwamen was de regen opgehouden maar het bleef somber zodat we, toen we bij Empire State Building binnenliepen, te horen kregen dat de view uit een wolkendek bestond. Jammer van onze ticket. Morgen opnieuw proberen. Dan maar de City hopper nemen. Ticket halen bij Madame Tussauds! Grrr...kwamen we net vandaan dus moesten het hele eind weer terug. Beetje jammer van de tijd maar ach het was inmiddels lunchtijd geworden dus bij een Mexicaans tentje naar binnen voor nacho’s met advocado. Toilet bezocht en de bustickets halen. Lekker uitrusten in de bus. Konden onze benen goed gebruiken want je loopt hier wat af. Het Central Park was wel erg bijzonder om te zien. Midden in zo’n drukke stad ineens een fijn stukje natuur. We zagen wat panden van cellebs aan ons voorbij trekken. Leuke verblijfjes hier en daar. Na de tour een pretzel gekocht en al slenterend allerlei straattheater en dans tegengekomen. De drukte in deze stad is werkelijk amazing. Ongekend hoe het oversteken toch vrij gestructureerd verloopt. En dan al dat licht van al die schreeuwende billboards. Overweldigend deze stad. Je hoort de hele nacht gillende sirenes, het is hier nooit stil. A city that never sleeps and we love it!

1. Toos:
    21 april 2019
    Jammer van t weer. Geniet nog maar lekker
  2. Nanda:
    21 april 2019
    Wat een mooie ervaringen weer en leuke foto's. Alice, jij kunt tenminste zeggen dat je 'thee hebt gedronken met Queen Elizabeth' 😂