Wandeling in Stavoren

27 juni 2019 - Anjum, Nederland

Als we opstaan is het frisjes bbrrr. Geen fietsweer dus we besluiten na het ontbijt de fietsen terug te brengen naar de receptie. En vraagt het meisje: fijn gefietst? Nou nee, de e bikes die we wilden huren bleken er maar 6 te zijn en die waren voorlopig allemaal verhuurd. In de schuur waar we ze zelf moesten halen stonden de fietsen volledig in de spinnenwebben, banden zacht, de elektrische fietspomp die het niet deed, zo’ n rare verstelpin die je de hele tijd in je bovenbeen drukt en de versnellingen die zo zwaar zijn dat je alleen in 1 of 2 kan fietsen. Dus nee, niet fijn gefietst.

Het meisje weet niet wat ze moet zeggen, dus we zullen het in een recensie laten weten.

Maar goed we gaan vrolijk de dag in! Fietsen foetsie en wij gaan richting Stavoren. In Sneek maken we een stop om nog een vestje te kopen want het is best fris. Tja, en als je net goed en wel vestje hebt gekocht en aan hebt begint de zon toch te schijnen hahaaa.

Dan nog maar een brasserie in voor een koppie koffie en een kop soep. De mosterdsoep van Tony is een beetje flauw, en mijn tomatensoep is zurig, beetje te zurig. Bij het afrekenen ook gezegd en we hoefden de soep dan ook niet te betalen.  Waarschijnlijk een onrijpe tomaat ertussen want het was wel van verse tomaten gemaakt.

Maar we wilden de stadswandeling in Stavoren gaan doen dus rijden we verder!

Ik had een app: wandelzapp en daar hadden we een wandeling in Stavoren uitgekozen. Het is makkelijk te vinden, en we lopen de route langs de leuke haven, kneuterige straatjes met doorkijkjes over grachtjes. Schijnt feest te zijn of geweest want overal zijn vlaggetjes aan de huizen en langs het water. Maar verder lijkt het wel uitgestorven, en nog geen terrasje of restaurantje te vinden die open is.

We zien grote vaten wat een hotel blijkt te zijn en je een vat als kamer kan huren met of zonder bubbelbad. Ziet er erg gaaf uit. Maar op mijn verlanglijstje zetten :)

Pas aan het eind van de wandeling bij het vrouwtje van Stavoren is een leuke tent open. Hehe, gauw naar de dobbeljoesie. Dan een frisdrankje en bitterballen voor de trek. Nu is het nog vakantie, volgende week weer streng!

Nog even in het zonnetje genieten en na de foto van het Vrouwtje van Stavoren ( is ook echt maar een heeeeeel klein vrouwtje, net zo klein als manneke pis in Brussel of de zeemeermin in Kopenhagen) sjokken we terug naar de auto.

Via toeristische route terug richting Anjum en nog ff door Bolsward gereden. Heel vroeger was ik daar met mijn broer Jelle, die daar studeerde, met de trein. De eerste treinreis van mijn leven haha. Ik heb niet zelke goede ervaringen met de trein, dus nu maar niet meer.

We gaan in Anjum langs de Coop voor wat boodschappies. Mijn kokkie gaat straks zelf weer wat brouwen :)

Hmmmmmm en dat was toch weer lekker Kip Siam hmmm.

Het is te koud om buiten te zitten dus lekker chillen binnen.