vertrek naar Frankrijk

4 juni 2018 - Esch-sur-Sûre, Luxemburg

Vroeg wakker vanmorgen en wat aangerommeld. De tassen staan klaar en om half acht stappen we in de auto.

We verlaten de puinzooi wat voor de deur ligt. Open gegraven geulen, bergen stenen en veel zand. Zal vast weer klaar zijn als we terug komen.

Bij tankstation Scheiwijck zijn we gestopt. In Normandië erg slechte weersvooruitzichten. Eerst een koppie koffie met een lekkere koek. We overleggen wat we zullen gaan doen. Regen en onweer hebben we niet zoveel zin in. We kijken of we kunnen annuleren onze B&B in Avranches. Gratis annuleren zegt de site. Niet zo netjes om dat op de dag van aankomst te doen maar het zij maar zo.  We besluiten nu richting Luxemburg te gaan. Onderweg boek ik alvast een hotel in Esch sur Sure.

Rond 1 uur waren we in Clervaux. Daar uit de auto en wandelen we door het stadje. Op een terrasje gaan we lunchen, en daarna wandelen we nog een stukje. Zitten onder een boompje op een bankje voor een kerk met mooi uitzicht op Castle de Clervaux.

Als we het wel gezien hebben rijden we door naar Vianden. Het is toch nog vroeg. In Vianden zien we een stoeltjeslift de berg op gaan. We zijn gek op kabelbanen de berg op dus ook hier zoeken we een parkeerplaatsje en lopen naar de stoeltjeslift. Het is zonnig en warm, 27 graden geeft de app aan. We genieten van het prachtig uitzicht daar boven en maken een ussie om straks op de weblog te zetten. Heerlijk genieten van een icecaffee en orange iets. Dat was sinaasappelsap met een bol ijs erin.

Later rijden we dan door naar Esch sur Sure waar we een hotelletje hebben geboekt. Ziet er gezellig uit, mooie kamer, wel klein, de badkamer is net zo groot😂 maar heerlijk bedje!

Er is een klein terrasje voor het hotel waar we lekker hebben gegeten en daarna nog eventjes wandelen. Ik zei gingelen maar Tony wist niet wat dat was😂.

Nu het zweet van onze eerste vakantiedag er af spoelen en nog even met de beentjes omhoog!

1. Harma:
    4 juni 2018
    Groot gelijk hoor! Zoek de zon op!
    Goede reis verder. Xxx
  2. Diny bp:
    4 juni 2018
    Wat een verrassing, zomaar weer een reisverhaal. Gezellig....
  3. Truus:
    Veel plezier samen 😘
  4. Ingrid:
    4 juni 2018
    Wat doe je dat weer geweldig, heerlijk verhaal.
    Ik geniet mee in Toscane.XXX
  5. Sophie Fransen:
    Leuk! Fijne vakantie!
  6. Ans Huisman:
    4 juni 2018
    Fijn, meegenieten. Gezellige vakantie. Niets hoeft alles mag.
    Verleden plezier
  7. Arjen:
    Leuk om te lezen!
    Mag ik b&b Le Ciel Bleu aanbevelen als jullie nog een plekje zoeken? Geen kabelbaan, dat niet.
    40km onder Verdun.
  8. Wina:
    5 juni 2018
    Heel veel plezier samen en genieten ☀️🌻
  9. Jacqueline:
    5 juni 2018
    Hoi Tony en Alice wij hebben in september B &B gedaan in Italië en we vonden dat geweldig, leuker als in een Hotel. De mensen kunnen je veel vertellen over de omgeving enz vind het wat persoonlijker.