Monaco en Monte Carlo

14 juni 2018 - Monaco, Monaco

Donderdag 14 juni

Toen ik wakker werd zat Tony al buiten te genieten van het uitzicht. We wilden op tijd vertrekken richting Monaco dus broodjes naar binnen gewerkt en om 9 uur zaten we in de auto.

We zagen op de Tom al dat er file in het vooruitzicht was, maar Tommie wees ons ook een andere weg.

We moesten wel een stuk over de Tolweg maar hoe werken deze poortjes nu weer!

Pas erin... wachten... groen... geen pas terug... pffff knetterdeknetter... wat nu weer.... mn paaaaaasss.. lamp gaat op rood, maar slagboom nog omhoog.. daar komt de pas weer aan... gelukkig.. gas geven en door rood! Spannend hoe dat gaat als we de volgende tolpoort krijgen. Ondertussen google ik welke poort we nu moeten hebben.... oh duidelijk maar eigenlijk kan het alleen met creditcard maar goed de rest ging ook met de pinpas.

We maken een flinke omweg om de file te omzeilen, maar wat een geweldige route! We slingeren over bergweggetjes en hebben de prachtigste views! Via een prachtig dorp La Turbie, slingeren we naar Monaco.  Het is een wirwar van tunnels en het vinden van een parkeergarage valt niet mee!  Op een gegeven moment rijden we bijna het parkeerterrein voor de haven op. Gelukkig konden we nog keren anders hadden we nu vast op een boot gezeten😂

Uiteindelijk vinden we een parkeerplaats van Louis II. Als we al een poosje hebben gelopen: waar is mn petje... ja hoor... weer vergeten... gauw terug naar de auto, petje op anders is zn hoofd straks zo rood als een radijsje. We lopen dan langs de haven naar de plek waar we de hop on-hop off bus hadden gezien. We kopen 2 kaartjes en gaan met de bus de tour doen. De zon is gloeiend heet. Maar goed dat Tony zn petje nog gehaald heeft.

Via Monte Carlo rijden we langs verschillende bezienswaardigheden. Bij het place du Palais stappen we uit. Boven op de berg voor het paleis en wat gigantisch mooie uitzicht hebben we over Monaco! Schepen zo enorm groot! Had via een spottingsite nog gekeken van wie een van de boten was, een rus die biljonair is en de boot 150 miljoen heeft gekost!!

Bij stop 9 wil ik er wel uit maar de bus rijd gewoon door! Als ik later met een vrouw praat zegt zei dat als er niemand bij de halte staat de bus gewoon doorrijdt! Of je moet op de stopknop drukken. Dus we hebben de hele ronde nog eens gemaakt en eerst de stopknop, waarvan er maar één was boven in de bus, gezocht en toen wel uitgestapt bij het Rosarium wat Prins Reinier aan Gracia cadeau had gegeven. Hier hebben we gewandeld, schildpadden gespot in de vijver, bij de draaimolen wat gedronken, en toen nog naar het helicopterplatform gekeken. Wat hebben we veel gezien vandaag.

We waren van plan ook naar Nice te gaan maar dat gaat vandaag niet meer lukken, er is teveel te kijken hier!

Moe kuieren we later naar de auto en gaan caravanwaarts. We naderen Fréjus en besluiten aan de boulevard nog een pizza te gaan eten voor we naar de camping gaan. zo’n gevulde pizza hebben we nog nooit gegeten! Tjonge wat zat er veel op! Alles naar binnengewerkt en dan hup, naar ons mooie veranda met view over de Middellandse zee!

1. Harma:
    14 juni 2018
    Mooi hoor...
  2. Wina:
    15 juni 2018
    Wat heerlijk allemaal !!
  3. Gerda Duinsbergen:
    15 juni 2018
    Hai Alice wat schrijf jij leuk en grappig👍Prachtige foto’s ook! Veel plezier nog samen met je lief!!