Via Fonteine de Vaucluse naar Saint Raphael, Cote d’Azur

9 juni 2018 - Saint-Raphaël, Frankrijk

We waren vroeger wakker en al snel klaar voor het petit dejeuner van Silvie. Tassen al weer gepakt, de vaat gedaan, boel weer netjes achterlaten....

Rond 9 uur vertrekken we naar St Raphael, maar gaan langs Fonteine de vaucluse. Samira, bedankt voor deze tip!

Het was een fantastische plek! We hebben er rondgewandeld, terrasje gezeten, de mooie bergen, watervallen, schoepenraden bewonderd. Overal kleine winkeltjes, kraampjes en terrasjes.

Gelukkig was het nog niet druk, dat was wel een geluk want ik had inmiddels al gelezen dat je soms geen parkeerplek kan krijgen.

We hebben van dit plekje genoten!

Het is nog ruim twee uur rijden naar St Raphael dus we gaan maar weer. De gorge du Verdon doen we later deze week maar een keer. Onderweg eten we nog ergen een broodje met tonijn, ofschoon die er denk ik overheen gevlogen was:)

Als we uiteindelijk de camping vinden melden we ons bij de receptie, krijgen een tag voor de poort maar de sleutel van de stacaravan moeten we halen bij monsieur Martin van de supermarkt. Nou ja monsieur Martin bleek mister Martin te zijn. Een rasechte Engelsman met die typische Engelse humor.

Nadat mr. Martin ons de plek had gewezen hooooog in de camping (prachtig uitzicht) en we onze spullen hadden uitgeladen, op zoek naar een supermarkt voor wat belangrijke boodschappen. Wijn. En nog wat minder belangrijke dingen ☺️. De wijn kun je hier in een vijf liter pak kopen met een kraantje er aan. Te lekker 😜.

Verder lekker gechilld op ons terras met uitzicht op de Middellandse Zee en inmiddels wat rozig na het regelmatig openen van dat kraantje zeggen we: DOEI!

1. Harma:
    9 juni 2018
    Wat een geweldig plekje! Geniet er van!
  2. Arjen:
    9 juni 2018
    Mooie plekkies! Die tonijn is er doorheen gezwommen natuurlijk. Ik heb nog nooit een tonijn zien vliegen. 😉
  3. Diny bp:
    9 juni 2018
    Prachtig! Wat een rust (heeeel anders dan waar wij nu zitten... je raadt het al)
  4. Ans Huisman:
    10 juni 2018