Nog meer decadentie: Saint Tropez

13 juni 2018 - Saint-Tropez, Frankrijk

Vanochtend had ik behoefte aan wat beweging dus ik besloot eerst een wandeling te maken naar de Spar in Agay om een lekkere verse stokbrood te halen. Eerst de steile berg de camping af en dan een kleine 2 km wandelen. Teruggekomen (en die steile berg weer opgeklauterd) was Alice al gedouched en had als Truus de Mier al geveegd en gewassen. Dat stokbroodje smaakte heerlijk en daarna nog even lekker gelezen op ons mooie plekkie.

We wilden graag St. Tropez zien dus een broodje gesmeerd voor onderweg (Hollanders he) en op pad. Onderweg een mooi plekkie gevonden om onze broodjes op te smikkelen en raakten daar nog in gesprek met een Frans stel. Spraken aardig Engels zoals vaak met Fransen. Die vooroordelen over Fransen die alleen Frans willen spreken moeten wat mij betreft al jaren overboord.

Aangekomen in St. Tropez een plekkie voor de auto gevonden en lekker rondgekuierd. Wat een mooie plaats. Ja natuurlijk vreselijk toeristisch met restaurants en winkeltjes maar wel met prachtige straatjes. En een Louis de Funès imitator, komisch.

En natuurlijk jachten ter grootte van een voetbalveld. We zagen er een die te huur bleek te zijn. Slechts vanaf €210.000 per week. Enig rekenwerk leerde ons dat 5 minuten haalbaar moest zijn (€100,-) maar daar wilden ze niet aan beginnen ☺️.

Op de terugweg die door drukte wat lang duurde nog een drankje in Frejus en we bedachten een pizza te eten, of op de camping, of in Agay. Nou de camping was stil en ongezellig en die in Agay was dicht op woensdag. Dan maar een zak paella gehaald bij de super en na maar weer eens wat gechilld te hebben deze opgesmikkeld op ons buiten.

Terwijl ik dit schrijf zit Alice als een mummie ingepakt om zich tegen de muggen (aka neefjes) te beschermen en zeg ik uit het mooie Frankrijk: Bonne Nuit!