Dag twee, weer verder naar onze bestemming.

5 september 2017 - Srednja vas v Bohinju, Slovenië

5-9-17

's Morgens een overweldigend ontbijt. Nog nooit zoveel bij elkaar gezien aan verschillende broodjes en allerlei andere dingen.

We doen rustig aan. Hebben perslot ook vakantie.

Bij de eerste stop onderweg zien we twee jongens liften.  We besluiten ze mee te nemen. Ze willen naar Ljubljana, maar daar gaan we nog niet naartoe. Wel de richting op dus gaan ze mee tot bijna bij Villach. De jongens komen uit Berlijn en zijn op weg naar een festival in Pula. De ene jongen speelt ook muziek en treed daar op.

Was gezellig om even te kletsen. Als ze er voor Villach uitstappen gaan wij weer verder. Via Villach Slovenie in, richting meer van Bled.

We hebben op internet een kamer gezocht voor twee nachten en komen zo in Srednja vas Bohinj. Waauw wat een mooi plaatje! Prachtig huis en we krijgen de kamer helemaal bovenin met balkon met uitzicht op de bergen.

Stanka Stare zoals het huis heet is de naam van de gastheer. Hij spreekt geen woord Duits of Engels, maar zijn vrouw des te beter.

Ze verwelkomt ons met koffie en verhalen over de omgeving.

Er is hier van alles te doen, dus we gaan nog even kijken bij het meer van Bohinj.

Wat prachtig! Een idyllische omgeving. We kuieren wat rond en zitten even op een terras, met uitzicht over het meer.

Van de gastvrouw kregen we nog wat tips om te eten, dus we nemen dat ter harte en eten bij Rupa. Het was wel een dag met veel indrukken. Wat is het hier mooi!