Het meer van Bohinj

6 september 2017 - Srednja vas v Bohinju, Slovenië

6-9-17

Afgesproken met onze gastvrouw ontbijt om 8.30uur. De tafel is gedekt en er ontbreekt werkelijk niets. Diverse soorten worst, schinken, warme broodjes, melk, yoghurt, fruit, koffie, scrammbled eggs. Met de buik vol maken we een plannetje wat we gaan doen. We gaan naar het meer, dat was zo prachtig!  We wandelen ruim de helft langs het meer, ondertussen wat geocaches gezocht en gevonden.

Het valt niet mee want niet overal is het een mooi begaanbare weg. Soms moeten we klauteren over een rivierbedding lijkt het wel, maar met de nodige pauzes lukt het.

Strompelend kom ik zowat aan de andere kant van het meer aan terwijl Tony er nog vief over loopt. Gelukkig, een terras waar we een lekkere tonijnsalade nuttigen.

Dan zien we het bootje die ons weer terugbrengt naar het begin van het meer. Heerlijk in het zonnetje teruggevaren ;)

We stappen in de auto en zijn blij dat we geen bekeuring hebben want we zijn veel langer weg gebleven dan aanvankelijk de bedoeling was.

We rijden door de kleine dorpjes met de kleine straatjes en door het berglandschap naar Bled. Dat moeten we eens dichterbij zien. Er is een wereldkampioenschap roeien aan de gang op het meer van Bled.

We kopen een ijsje en gaan aan de oever op een bankje zitten genieten.

Tegen zessen gaan we richting ons overnachtingsadres en net ervoor eten we bij pizzarija Ema, maar geen pizza maar een hele grote schnitzel!

Dan op de kamer lekker uitbuiken. Helaas is de kamer verder al volgeboekt anders wilden we wel blijven maar dat gaat niet.

We hebben nu een nieuw adres in nieuwe plaats geboekt onder Postonje, dus morgen gaan we verder.....