7-9-16. Stadswandeling Maastricht

7 september 2016 - Simpelveld, Nederland

7-9-16

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen. Voor het eerst sinds lange tijd zet ik de koffie in een gewone koffiezetter. Dat blijkt even later ook maar al te goed het is net slootwater!  Het koffiefilter dubbelgeklapt dus is het meer water dan koffie hihi!
Maar goed, niet getreurd, Tony springt omhoog en zet heerlijk nieuwe verse koffie.  Dan gedoucht, wat een genot zo'n fijne douche waar het water dan gewoon wegspoelt en niet je huisje door haha.

We maken ons op voor de stadswandeling in Maastricht! Het is maar 20 minuutjes rijden en we parkeren de auto bij het station. We lopen dan naar onze eerste Poi, de St Servaasbrug.  Op de brug kun je het Bonnefantenmuseum zien liggen, maar aan de andere kant van de brug zien we ook een heel gezellig terrasje waar we ons dan maar direct zetelen en een koppie koffie met een heerlijk stuk vlaai nemen. Dat mag je natuurlijk niet overslaan als je in Limburg bent, en dit excuus prenten we onszelf dan maar in haha.
Aks het op is moeten we de calorieen er wel weer afwandelen natuurlijk, dus daar gaan we richting Onze Lieve Vrouwe Basiliek, dan naar de Helpoort met zijn robuuste torens, we kijken naar binnen bij het Martinushofje. We gaan langs de gotische St Janskerk die uit de 14e eeuw stamt en dan de St Servaaskerk. Op het Vrijthof lunchen we met n broodje tonijnsalade en garnalenkroketjes, yammie. Omdat de route bijna ten einde is besluiten we wat kriskras door winkelstraatjes te kuieren totdat we het wel hebben gezien en terug lopen naar de auto.
Wat is dat heeeeerlijk om dan je schoenen uit te doen haha, maar toch 9,1 km geslenterd en gewandeld.
Direct in Simpelveld wat boodschappen gehaald en dan naar ons klein villaatje waar Gijsje op ons wacht.
Gijs is al gewend en heeft zn plekje gevonden boven op het stapelbed. We doen Gijs het tuigje aan zodat hij bij ons buiten kan zijn maar dat vind Gijs niet zo'n goed idee! Hij bokt en neemt dan een sprint naar binnen en vraag me niet hoe, maar het tuigje heeft ie al af!  Ach de lieverd zit in een hoekje naast het bed en kijkt me boos aan! dan laten we Gijs maar met rust en blijft hij maar binnen!
Zo nu eerst een portje, voetjes omhoog, zucht, en Tony gaat zo lekkere noedels maken!  Wat hebben we het fijn!

1. Gea van der Veen:
    7 september 2016
    Jullie zijn heerlijk aan het genieten. Leuke verhaaltjes net of ik er zelf bij ben. Morgen weer.
  2. Antje:
    8 september 2016
    Hehe eindelijk een goede dag, met mooie verhaal en foto's. Heerlijk om zo te genieten