9-9-16. Knooppunten tocht op de fiets

9 september 2016 - Simpelveld, Nederland

Op tijd opgestaan. We hadden van bed gewisseld, nu kwam ik gebroken uit bed! Ja er zit echt een wereld van verschil tussen de bedden. Later blijkt ook dat de een een goed matras heeft op de boxspring en de ander een stuk schuimrubber is! Vanavond maar eentje van het stapelbed halen, daar blijkt een zelfde goed matras te liggen.
Cracker en activiaatje gegeten, kop koffie achterover geslagen, gedoucht en naar de receptie om aan te kondigen dat we morgen 3 logees krijgen. We huren drie lakenpakketten en boeken nog een nacht bij volgende week. Thuiskomen op vrijdag terwijl men nog met de badkamer bezig is lijkt ons niet fijn!  De badkamerman had al gezegd dat het niet klaar zou zijn.
We lopen dan naar de fietsverhuur om de e-bike voor mij te halen. In deze heuvels met zere knieen gaat fietsen niet fijn. We krijgen een mooie route mee en kunnen van knooppunt naar knooppunt fietsen.  Wat een genot om Tony zo voorbij te kunnen zoeven zonder enige moeite hahahaaa!
De route brengt ons een stukje door Duitsland  en daar missen we direct een knooppunt en maken zo een paar extra kilometertjes. Het is prachtig weer en zo fietsen is een genot!  We komen langs prachtige plekjes en rusten uit op een bankje in het zonnetje en verorberen ons broodje wat weer met liefde is gesmeerd door Tony ;)
We komen door kleine plaatsjes als Bochholzerheide,  Orsbach, Vaals en Vijlen . In Vijlen moeten we even een uitstapje maken naar Boscafé het Hijgend hert! Dat ligt op de berg verscholen in het bos, een prachtige plek waar we wat drinken en lunchen. met de buikjes vol fietsen we eerst nog verder de heuvel op maar daar blijkt niet veel te zien dus keren we om en vervolgen onze route volgens het knooppuntenplan en rijden door Mechelen, Partij, Wahlwiller, Baneheide en zo terug naar Simpelveld. Ook de wielrenners hebben het zwaar de heuvels te beklimmen, gelukkig :)

Wat een heerlijke fietstocht vandaag! Bij ons huisje lekker in het zonnetje met een glaasje zitten!  Tony gaat nog op de e-bike naar Simpelveld en haalt nog wat wijn en brengt de fiets terug.  Ik ga de bedden alvast opmaken voor de logees die morgen komen. Bij het laatste bed zie ik dat het dekbedovertrek hartstikke smerig is! Wel gewassen en gestreken maar grote vuile smerige vlekken wat wel voetvegen lijken! Pfffff de moed zakt me zowat in de schoenen, hier kan ook niets gewoon normaal schoon zijn, heel, of normaal werken!
Maar goed, de hoes er maar weer afgetrokken, in het plastic gedaan, en naar de receptie! Ik hoefde het alleen maar neer te leggen met de vlekken naar boven en ik kreeg direct een nieuw pakket mee! Ja mijn smile zei haar van de receptie al genoeg hihi. Mijn review zal ook niet zo fijn zijn! Het mooie weer en de leuke plek die we nu hebben maakt het weer goed!

Terwijl Tony aan het koken is trek ik het goede matras van het stapelbed en verruil dat voor het dunne schuimrubberen ding van Tonys bed. Remco, Jessica en Yordy zullen hier 1 nachtje zijn, die overleven het bed wel met hun soepele jonge lijven haha. Ik hoop dat de oudjes vannacht dan beide weer beter slapen! Nu even de Wereld draait door kijken, over een paar minuten eten, Gijsje is al aan zijn maaltijd. Wat een leven heeft een kat toch eigenlijk! Slapen, gekriebeld worden, eten, en weer slapen....
Maandag 19 september zitten we trouwens bij De Wereld draait door! Misschien worden we nog gespot, wie weet!
Vanavond weer n spelletje Touché spelen. Kijken of ik Tony eindelijk es kan verslaan....

1. Harma:
    9 september 2016
    Wat is het toch een gemiste kans van zo'n park...waarom nou niet gewoon alles schoon en goede bedden..zo moeilijk kan dat toch niet zijn..jammer hoor.
    Maar goed..desondanks hebben jullie het leuk zo te lezen..en het weer werkt iig goed mee!