zondag 26 juni naar Porto Empedocle

26 juni 2016 - Porto Empedocle, Italië

Zondag 26 juni

Na in de ontbijthal met strakke hand door de ontbijtlakeien naar onze plaats gedirigeerd te zijn en het onbijt genuttigd te hebben vertrokken wij naar Porto Empedocle waar ons bed voor deze nacht stond. Maar niet linea recta, eerst onderweg nog wat dingen bezichtigen. Kap open en over een heerlijke weg zoefden we naar Selinunte. Hier is een archeologisch park met een tweetal Griekse zuilen en een hoop restanten. Sicilië is lang geleden in Griekse handen geweest en dit zijn daar overblijfselen van. Het was heerlijk daar. Lekker rustig, een verademing na het drukke Palermo. Lekker een ijsje onder een boom met uitzicht op een zuil. En heel indrukwekkend die enorme kolossen.
We kregen op het parkeerterrein een folder van een restaurant in onze handen gedrukt en dat zag er goed uit. We hebben daar heerlijk geluncht buiten op het terras en zijn toen doorgereden naar Caltabellotta. Een plaatsje hoog in de bergen. Het was slingeren naar boven maar het uitzicht onderweg en boven was fenomenaal. Hierna reden wij door naar Porto Empedocle. Onderweg liep de temperatuur op naar wel 37°. Warrum!
Na eerst het hotel voorbij gereden te zijn toch gevonden. Locatie niet geweldig naast een tankstation. En buiten het plaatsje waardoor we toch weer in de auto moesten om een restaurant t zoeken. Wel een zwembad. Met DJ met takkeherrie. Maar wel lekker afgekoeld. 's Avonds plaatsje ingereden en een aardig restaurantje gevonden waar weer geen woord anders dan Italiaans werd gesproken. Maar met handen en voeten toch datgene gekregen wat we wilden!