Sicilie 22 en 23 juni 2016

24 juni 2016

22 juni om 9.15 ! We vliegen naar catania op Sicilie. We landen om 12.00 uur en direct de huurauto bij Avis gehaald. We zouden een smart krijgen maar hebben bijgeboekt en rijden even later met een audi A3 cabrio weg.  We proberen de kap open te krijgen maar dat lukt niet erg. We vragen iemand en die roept en wijst naar de kofferbak. Maar we krijgen de kap niet open.  Er volgen een paar gvd tjes en verhit rijden we weg. Dan even later op een rustige plek ff stoppen om wat te drinken halen en om de kap open te krijgen. We halen de koffer maar uit de achterbak en zetten die op de achterbank. We duiken de kofferbak in en ik zie een soort van handgreep en trek eraan. Ja er gaat een klep naar beneden.  Dan de auto maar weer starten en het knopje van de kap indrukken. Jaaaa, het gaat open. Joepieee uiteindelijk toch gelukt! Nu eerst wat eten onderweg! Ook nog niet zo makkelijk, want er is weinig te vinden. Plots zie ik een uithangbord met hamburger! Daar stoppen we en gaan een hamburger en hotdog eten, dat valt er heerlijk in!
Hehe eindelijk rijden we richting onze eerste hotel. We volgen een stuk snelweg maar besluiten eraf te gaan. De tol was 0,75.  In het dorp waren we wel op de goede weg maar konden het hotel niet vinden. Na een paar keer de eenrichtingsweg in het rond te hebben gereden maar de auto geparkeerd en gevraagd.  Het duurde een poosje maar na een paar keer vragen zagen we hotel Albatros. Geen wonder dat we het niet zagen! Het bord was compleet verweerd maar het was binnen een prachtig hotel. We krijgen een kamer op de eerste verdieping met uitzicht op zee! Hier kunnen we het wel twee nachten uithouden.
' s Avonds naast het hotel op terras gezeten en wijn gedronken. Er kwamen. Schaaltjes met nootjes, chips en zoutjes op tafel. Het meisje wilde nog meer op tafel zetten maar we zeiden no no!  Ze kek wat verontwaardigd maar goed! Bleek later bij het afrekenen dat het bij de drankjes hoorde!
Oh heerlijk eindelijk ons bedje in.

23 juni Castelmola, Etna en Toarmina

We zijn best vroeg wakker en ontbijten in het hotel. Na het eenvoudig ontbijt stappen we in onze cabrio en gaan onderweg naar de Etna. Het zal ook niet zo zijn: de navigatie op de telefoon laat het wat afweten want de Etna sud kunnen we nog niet vinden! Maar na tientallen kronkelige weggetjes de berg op komen we in Castelmola, een bergdorpje! Wat een gezellig dorpje met enig pleintje en wat een geweldig uitzicht hier! We nemen op een terrasje een kopje koffie en wandelen daarna een paar straatjes door. Dan maar weer de berg af want de Etna zullen we vinden!  En ja we zien dan een bord Etna sud! We volgen de borden tot er plots niets meer is aan borden dus het gaat weer fout!  Een stuk terug dan maar. Tot we na zoeken in het boekje een plaatsje vinden in de buurt van de Etna en dat invoeren. Uiteindelijk gaan we kilometers de berg op. Mooi gele bloemen langs de weg , heerlijk geurend! Wat een weelde zo langs de weg!  Rond 13.00 uur komen we eindelijk aan op de parkeerplaats bij de krater Silvestra.  Ik doe de wandelschoenen aan! Tony is eigenwijs en dat voelt hij even  later ook als we de zwarte lava gesteente over lopen en de steentjes onder zn tenen komen. Het waait behoorlijk hard! Fris! We lopen omhoog naar de rand van de krater. Indrukwekkend om zo de omgeving van zwart gesteente te zien!  Daarna rijden we een stukje verder om met de kabelbaan omhoog te gaan! Nog verder de Etna op. Wat een belevenis als we omhoog kijken en de top in de wolken zien verdwijnen. Daar gaan we naartoe. Als we boven uitstappen lopen we wat in de omgeving rond! Wat een geweldig uitzicht!
Weer beneden aangekomen stappen we weer in de auto om nog naar Taormina te gaan. Inmiddels zijn we er al een paar keer doorheen gereden maar nu is het niet mogelijk een parkeerplaats te vinden. Waar in hemelsnaam moet je je auto kwijt!
Nog een keer terug de berg op en af. We zijn beide moe en geven het op als we geen parkeerplaats kunnen vinden.  We zijn het zat en besluiten terug naar het hotel te gaan. Hehe daar zitten we nu weer op het terras naast het hotel met een fles witte wijn! Voetjes omhoog!
Heeeerlijk!

1. Diny bp:
    24 juni 2016
    Wat leuk dat we jullie kunnen volgen en het was nu al een heerlijk verhaal! Nog veel meer plezier de komende dagen.
  2. Antje:
    24 juni 2016
    Wel wat beleeft weer, gezellig he misrijden, dan zie je toch meer van de omgeving.
  3. Jans Schrik:
    24 juni 2016
    Ik was direct omgedraaid, en naar huis gegaan.
  4. Alice:
    24 juni 2016
    Jammer genoeg lukt het niet om fotoos erop te krijgen. Schijnbaar gaat dat alleen met een pc. Die hebben we niet mee!
  5. Harma:
    25 juni 2016
    Wat leuk om mee te genieten!
  6. Ingrid:
    25 juni 2016
    de ETNA blijft bijzonder, heb je ook wat steen mee genomen als aandenken? anders heb ik het wel voor je!! X
  7. Alice:
    25 juni 2016
    Geen steen meegebracht Ingrid! Niet aan gedacht! En tis prachtig hier en zeer warm ⛱