Maandag 27 juni onderweg naar Piazza Armeria

27 juni 2016 - Piazza Armerina, Italië

Maandag 27 juni

Wat een leuk hotel! Midden in het stadje Piazza Armerina. En een supervriendelijke ontvangst. Heel klein hotel, verder geen faciliteiten als zwembad, bar of restaurant, en na ons de kamer te hebben gewezen moest de eigenaresse ook weer weg, na ons gevraagd te hebben hoe laat we wilden ontbijten, want ook dat doet ze zelf.
Maar we gaan te snel. Hoe kwamen we daar. Na weer een mooie rit door het Siciliaane landschap hadden we een tussenstop in Agrigento, in de vallei der tempels. Ook hier weer veel overblijfselen uit de Griekse periode, waaronder ook een van de drie intact gebleven tempels. We zijn een tijdje met een groep meegelift die een gids bij zich had, erg interessant.
Hierna de weg vervolgd naar Porto. Na de vriendelijke ontvangst even gerelaxed op de kamer en rond zessen het stadje verkennen. We hoopten op een leuk plein met terrassen en een scherm met Italië-Spanje maar dat zat er niet in. Wel vonden we boven in de stad een klein zaakje waar stoeltjes buiten stonden en bier te koop was en binnen vijf Italianen lawaai voor twintig maakten bij de tv. Af en toe even meegegluurd toen het rumoer heel hard werd en vertrokken naar een restaurant. Onderweg de 2-0 voor Italië nog meegepikt, en neergestreken bij Trattoria Da Gianna, waar een supervriendelijke alleen Italiaans sprekende opa ons hielp met de kaart. Heerlijk gegeten in dit echt authentieke restaurant. Het hele plaatsje was zonder opsmuk, gewoon echt. Na heerlijk gegeten te hebben geëindigd met espresso met grappa en teruggekuierd naar het hotel.

1. Harma:
    28 juni 2016
    Een fijne laatste dag nog..en voor morgen alvast een goede terugreis!
  2. Diny bp:
    28 juni 2016
    Alleen het lezen van deze verhalen werkt al ontspannend, heerlijk!